«نائوکی هیاکوتا» نویسنده ژاپنی در سفری به آبادان با آقای ماثانی یکی از کسانی که در زمان ورود نفتکش ژاپنی به بندر آبادان، ناظر ماجرا بوده ملاقات کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«نائوکی هیاکوتا» نویسنده ژاپنی که به همراه ناشر کتابهایش به ایران سفر کرده بود در سفری به ابادان با آقای ماثانی یکی از کسانی که در زمان ورود نفتکش ژاپنی به بندر آبادان، ناظر ماجرا بوده و از احساسات مردم آبادان در آن روز و قربانی کردن گوسفند حکایتها داشت ملاقات کرد.

 

ادای احترام نائوکی به شهدای آبادان/عکس مرتضی دهداری

 

او در این سفر با روایتگری مکی یازع نویسنده کتاب «بچه های کفیشه» از اسکله های آبادان که محل پهلوگیری کشتی « نیشومارو» ، پالایشگاه ، باغ موزه دفاع مقدس  و گلزار شهدای آبادان دیدن کرد و از نزدیک با ماجراهای صدسال اخیر این شهر از جمله حماسه مردم آبادان در یک سال محاصره شهرشان و هشت سال دفاع  مقدس آشنا و سپس در یک برنامه زنده در سیمای این شهر شرکت که در آن از این همه محبت گرم مردم ایران تشکر کرد.

 

حضور نائوکی در برنامه کودک سیمای آبادان/عکس مرتضی دهداری

وی همچنین از تاثیر شدید  نظاره  بی واسطه مظلومیت مردم آبادان واز  کشته شدن زنان و کودکان بیگناه در هنگام جنگ بر خود  بصورت مفصل صحبت کرد.

 

نائوکی هنگام بازدید از اسکله هشت ابادان

از نکات جالب، ادای احترام  عمیق به شیوه ژاپنی به نماد تجسمی شهدای سینما رکس در گلزار شهدای ابادان بود که توسط وی و هیئت همراه صورت گرفت.

 

ماثانی شاهد ماجرای کشتی و نائوکی

این نویسنده درآخرین روز سفر به ایران و پس از  بازگشت از سفر سیاحتی اصفهان، در جلسه‌ای با حضور هیئت همراه  و محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه و حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز شرکت کرد  که از دستاوردهای  آن  اعلام آمادگی و هماهنگی  قطعی برای چاپ کتابهای ایرانی به زبان ژاپنی توسط نشر معروف و خصوصی «کودانشا» در ژاپن بود.

 


کونداشا، مومنی، سرهنگی و نائوکی

برچسب ها: بازگشت ، ژاپن ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.