رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: در احتساب حداقل مزد باید صیانت نیروی کار، حفظ بنگاه‌ها و سازگاری با شرایط اقتصادی در چارچوب‌های قانونی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا سپهری در همایش ملی سه جانبه مزد و بهره‌وری که در محل سالن همایش‌های مجموعه تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ،گفت: در حداقل دستمزد باید صیانت از نیروی کار، حفظ بنگاه‌ها و سازگاری با شرایط اقتصادی و چارچوب‌های قانونی به همراه رعایت بهره‌وری و کارایی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به بحث کار شایسته اشاره و تصریح کرد: مزد شایسته در گرو کار شایسته است که این امر نیز از طریق گفتگوهای اجتماعی و با رعایت انصاف و عدالت، توازن کار و زندگی، سطح زندگی، کاهش آسیب‌پذیری و میزان ساعات کار لحاظ می‌شود.

سپهری با تأکید بر اینکه مزد باید متناسب با اقتصاد و خط توسعه کشورها تعیین شود تصریح کرد: در مزد شایسته باید حقوق بنیادین کار رعایت شود حقوقی که در قوانین کار کشورها در زمینه حداقل دستمزد و در مقایس‌های تک نرخی، منطقه‌ای و یا چند بخشی و همچنین مقاوله‌نامه‌ها و توصیه‌نامه‌های سازمان بین‌المللی کار برآن تاکید شده است.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادیست که آمادگی لازم را برای هشدار و واکنش سریع به منظور ساماندهی مردم در تشکل‌ها برای تاب‌آوری‌های اجتماعی از جمله در زمینه نظام تامین اجتماعی و پوشش فراگیر آن و نظام جبران خدمات که بخشی از آن مربوط به مزد است را تحت پوشش دارد.

سپهری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درواقع موجب افزایش تاب‌آوری ملی می‌شود که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی‌های لازم از طریق رسانه‌ها، مطبوعات، تریبون‌های اداری، مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فضاهای سایبری صورت گیرد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: باید مجموعه دست‌اندرکاران حوزه کار در کشور خود را برای کار شایسته و مزد شایسته به منظور پاسخ‌گویی به شرایط رقابت در صحنه‌های بین‌المللی آماده کنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شرایط ، اقتصادی ، عامل ، دستمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار