معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عدم آگاهی بهره برداران از دانش روز، سن بالای آنها و پتانسیل های لازم برای خودکفایی ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان را ایجاب می کند.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن بازگو نمودن مزایای بهره گیری از دانش آموختگان کشاورزی افزود: دانش آموختگان کشاورزي با ورود به عرصه توليد در افزايش کمّي و کيفي محصولات نقشي تعيين کننده دارند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد استانداردی برای نظارت کارشناسان کشاورزی افزود: کاربرد تکنولوژی و دانش روز به طور قطع خودکفایی را محقق می سازد.

ایرانی فام اظهار داشت: اگر استانداردي در اين خصوص داشته باشيم، کارشناسان مطابق با همان استاندارد نظارت مي کنند.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی شدن طرح خودکفایی لازم است تا کارشناسان به عرصه های زراعت وارد شده و دوشادوش کشاورزان فعالیت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به یکی از عوامل موفقیت کشاورزان نمونه ادامه داد: کشاورزان نمونه بهره گیری از متخصصان و کارشناسان کشاورزی را از عوامل موفقیت خود می دانند.

وی ضمن بیان یکی از پایگاه های بهره گیرنده از دانش آموختگان کشاورزی یادآور شد: کارشناسان کشاورزی توانایی های خود را در شرکت های فنی و مهندسی به اثبات رسانده اند.

ایرانی فام اظهار داشت: کاربرد تکنولوژی و دانش روز به طور قطع خودکفایی را محقق می سازد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری های قابل قبول در بخش کشاورزی از سوی مسئولان، جذب نیروهای کار و متخصّص برای مشارکت بیشتر برای افزایش تولید ملّی بلامانع خواهد نمود./ش
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، پتانسیل ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.