مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارگفت : چابهار به عنوان مسیر کریدورهای بین المللی فرصتیست که مایلیم آنرا با سرمایه گذاران چینی به مشارکت بگذاریم تا فصل جدیدی در گسترش همکاریهای دو کشور ایران و چین گشوده شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حامدعلی مبارکی گفت : دورنمای منطقه آزاد چابهار، دورنمای بسیار نویدبخشی است زیرا افزایش حجم تجارت بین المللی و بویژه نیازهای ایران در خارج از تنگه هرمز و نیز مسئله دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد، آینده خوبی را برای چابهار بعنوان امن ترین ، اقتصادی ترین مسیرتجارت، حمل و نقل و همچنین توسعه صنایع بخاطر نزدیکی به بازارهای نوظهور نوید داده و در همین راستا اقدامات اساسی در این منطقه از سوی دولت و بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با شاره به کلنگ زنی پالایشگاه نفت پتروچین پارس تصریح کرد : بسیار خوشحالم که سرمایه گذاران دوراندیش و فرصت شناس کشور چین، اهمیت ارزش این بندر و آینده روشن منطقه آزاد چابهار را درک کرده اند و قصد کسب سهم حداکثری در این حوزه را دارند.

وی در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در این خطه از میهن مان اعلام می دارد. /س

 


برچسب ها: توسعه ، همکاری ، چین ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.