پولیتکو گزارش داد:

جمهوری‌خواهان از نفوذ آیپک برای تصویب تحریم‌های جدید برضد ایران استفاده می‌کنند

پایگاه اینترنتی "پولیتکو" نوشت: جمهوری‌خواهان امیدوارند لابی اسرائیل بتواند در نشست امروز آیپک حمایت لازم برای افزایش تحریم های ایران را به دست آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "برگس اورت" در تحلیلی که در پایگاه اینترنتی "پولیتکو"  منتشر شده است، افزود: هزاران عضو آیپک برای شرکت در این اجلاس به واشنگتن خواهند آمد و جمهوری خواهان امیدوارند این جریان بتواند با اعمال فشار بر دموکرات های سنا زمینه را برای تصویب تحریم‌های اقتصادی جدید برضد ایران مهیا سازد. 

"پولیتکو" نوشت: مسئله چگونگی مقابله با برنامه هسته ای ایران باعث بروز تنش های شدید میان آیپک و جمهوریخواهان کنگره شده است که برای بسیاری از آنها‌ قابل درک نیست چرا این گروه از توان سیاسی خود برای اعمال نفوذ در این زمینه استفاده نمی کند. اکنون بیش از هر زمان دیگری جمهوریخواهان سنا برای تصویب تحریم های بیشتر بر ضد ایران به حمایت دموکرات ها نیاز دارند و معتقدند آیپک با تلاش خود می تواند نظر دموکرات ها را در این زمینه تغییر دهد. دموکرات ها پیرو نظر باراک اوباما، رئیس جمهور و هری رید، رئیس اکثریت سنا هستند که می گویند تصویب تحریم های جدید به روند مذاکرات با ایران آسیب خواهد رساند. اما احتمالا جمهوریخواهان بازهم ناامید خواهند شد زیرا باوجود آنکه آیپک از اهداف این طرح [افزایش تحریم های ایران] حمایت می کند اما به نظر می رسد که با توجه به فقدان حمایت دموکرات ها از آن با رای گیری فوری مخالف است.    

یک منبع آیپک گفت: ما به شدت از این قانون حمایت می کنیم. اما معتقدیم این طرح زمانی باید به رای گذاشته شود که از حمایت قاطع هردو حزب برخوردار باشد. ما فکر می کنیم باید رای گیری در مورد این طرح به تعویق افتد تا حمایت لازم برای آن ایجاد شود. البته برخی از سناتورهای جمهوریخواه این هفته در مصاحبه های مختلف اظهار داشته اند که لحن شاخه های محلی آیپک با سازمان ملی متفاوت است. 

سناتور جان مک کین گفت: آیپک یک سازمان بسیار قدرتمند و بانفوذ است. اما بعضی مواقع بین سران آیپک در واشنگتن و دیگر سلسله مراتب آن اختلاف نظرهایی وجوددارد.      
"مسحیان متحد برای اسرائیل"، یک گروه متحد با آیپک، درمورد قانون تحریم ها با این گروه اختلاف نظر دارد و سناتورها را با هزاران رایانامه درخواست تصویب سریع طرح تحریم ها مورد حمله قرار داده است. "دیوید بروگ"، مدیر گروه مسیحیان متحد برای اسرائیل در یک مصاحبه با ابراز امیدواری از این که آیپک سرانجام موافقت کند، گفت: اکنون زمان رای گیری است. وی گفت به دقت آنچه را که در کنفرانس آیپک می گذرد، رصد خواهد کرد. بروگ همچنین ابراز امیدواری کرد که آنها همانند گذشته اقدام صحیح را انجام دهند که همان اعمال فشار برای رای گیری درمورد این طرح است. 

برخی جمهوریخواهان و افرادی که فعالیت های آیپک را از نزدیک دنبال می کنند، معتقدند این گروه در همین راستا حرکت می کند.    سناتور ریچارد بور گفت: من فکر می کنم آنها بیش از پیش درگیر این مسئله شده اند زیرا به اهمیت مشکل پی برده اند. آنها مدتی منفعل بودند اما معتقدم وضع تغییر کرده است. به اعتقاد من آنها درمورد لزوم تصویب این طرح اتفاق نظر خواهند داشت. این در حالیست که  آیپک هیچ اشاره ای نکرده است که قصد دارد موضع عمومی خود را در مورد رای‌گیری فوری آن طور که جمهوریخواهان امیدوارند، تغییر دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار