با دستيابي به دانش فني ساخت و بومي سازي موتور 950 کيلو وات غبارگيرهاي ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته فولاد مبارکه اصفهان به ازاي بومي سازي هر موتور 11 ميليارد ريال صرفه‌جويي ريالي حاصل شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کارشناس خريد قطعات يدکي فولاد مبارکه با تاييد اين خبر گفت: اين موتورها کليه غبارها و گازهاي حاصل از کوره قوس الکتريکي و کوره پاتيلي ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا را به سمت غبارگيرها جهت انجام عمليات تصفيه هدايت مي‌کند.

مهدي تاجمير رياحي، زمانبر و هزينه بر بودن عمليات تامين خارجي اين موتورها را از مهمترين دلايل بومي سازي اين تجهيز برشمرد و در همين رابطه به تشريح ديگر مزيتهاي بومي سازي اين موتورها پرداخت و افزود: با کسب اين موفقيت از اين پس در هر زمان که نياز باشد در کوتاه‌ترين زمان ممکن و با ارايه خدمات پس از فروش که براي هر تجهيز از اهميت ويژ‌ه‌اي برخوردار است مي توان اين قبيل موتورها را در داخل کشور تهيه کرد و در محل خود با کيفيت به مراتب بهتر از مشابه خارجي مورد استفاده قرار داد.

کارشناس خريد قطعات يدکي فولاد مبارکه با اشاره به اين که کارشناسان دفتر فني ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا کليه مراحل اين موتوررا بررسي فني و تاييد کرده اند ، افزود: با توجه به رضايت بخش بودن نتايج حاصل از کارکرد اين موتور بومي سازي شده، سفارشهاي بعدي جهت ساخت موتورهاي ديگر در دست بررسي و نهايي شدن است.

در همين خصوص کارشناس برنامه ريزي و قطعات يدکي ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا گفت: انجام عمليات مکش دود و غبار در فرآيند توليد مذاب واحدهاي فولادسازي لازمه‌ي کار مي‌باشد، لذا غبار حاصل از فرآيند توليد فولاد مذاب در کوره هاي قوس الکتريکي وپاتيلي (EAF& LF) در سامانه غبار گير بک فيلتر (FTP) ناحيه توسط چهار دستگاه فن مکنده با موتور 10 کيلو ولت و950 توان مگاوات جمع آوري وسپس توسط 4800 عدد بک فيلتر عمل فيليتراسيون غبار انجام مي گردد.

سيد حجت اله موسوي تصريح نمود: اين موتورها قبلا توسط شرکت Ansaldo کشور ايتاليا تامين مي شد که در شرايط سخت تحريم ها و در زمان طولاني وقيمت گرانتر از معمول تحميل مي گرديد و بعضا تامين نشدن به موقع آن منجر به توقف کوره قوس و متعاقب آن خط توليد ناحيه سبا مي شد./س


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.