حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران مطرح کرد

دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌های خلاف قانون را باطل می‌کند/ ضرورت اجرایی شدن طرح دادگاه‌های علنی

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه با کمک دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌های خلاف قانون را باطل می‌کند تا مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه یافته و تکیه بر توان داخلی هموار شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" دادستان کل کشور که در برنامه سازمان بازرسی کل کشور حضور یافته بود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اقتصاد مقاومتی در حد شعار می‌ماند یا به صورت جدی عملیاتی خواهد شد اظهار داشت: انشالله حتما عملیاتی می‌شود و به هیچ وجه در حد شعار باقی نخواهد ماند.
 
وی ادامه داد: قوه قضاییه در بحث پیشگیری از وقوع جرم با کمک دولت و مجلس، برای مبارزه با فساد اقتصادی پیگیر خواهد بود و موانعی که بر سر راه بخش خصوصی است و بسترها و زمینه‌های جرم را آسیب‌شناسی می‌کند.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دادستان کل کشور عضو هیئت امنای صندوق توسعه ملی است و می‌تواند نقش خود را از بابت وجوهی که در اختیار صندوق است اعمال کند و همین طور سازمان بازرسی به عنوان عضو ناظر در آن‌جا حضور دارد.
 
وی ادامه داد: دادستان کل کشور عضو شورای اعتبار پولی و شورای عالی بورس بوده بنابراین در مواردی که تخلفات ارزی و ریالی صورت گرفته باشد ورود پیدا خواهد کرد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: قوه قضاییه با کمک دیوان عدالت اداری آیین‌نامه‌های خلاف قانون را باطل می‌کند تا مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه یافته و تکیه بر توان داخلی هموار شود.

دادستان کل کشور در خصوص علنی برگزار شدن دادگاه‌ها خاطرنشان کرد: این طرح فعلا در دستور کار نیست اما باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، آسیب ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار