برای قدردانی از دستاوردهای بزرگ دکتر هنریچ روهر، جایزه بین‌المللی جدیدی با نام وی در حوزه فناوری‌نانو طراحی شده است .

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ برای قدردانی از دستاوردهای بزرگ دکتر هنریچ روهر، جایزه بین‌المللی جدیدی با نام وی در حوزه فناوری‌نانو طراحی شده است.

برای قدردانی از دستاوردهای بزرگ دکتر هنریچ روهر (Heinrich Rohrer)، از برندگان جایزه نوبل در سال 1986 و خدمات گسترده وی به جامعه تحقیقاتی و جهت ارتقای بیشتر تحقیق و توسعه در حوزه علم و فناوری‌نانو، جایزه بین‌المللی جدیدی با نام وی طراحی شده است. این جایزه توسط انجمن علوم سطوح ژاپن (SSSJ) و همکاری شرکت IBM-Zurich و سفارتخانه سوییس در ژاپن، در سال 2013 طراحی و پیشنهاد شده اس.
 
جایزه هنریچ روهر از دو جایزه Grand Medal و Rising Medal تشکیل شده است. جایزه هنریچ روهر هر سه سال یکبار در "همایش بین‌المللی علوم سطوح" (ISSS) که توسط انجمن علوم سطوح ژاپن سازماندهی می‌شود، ارائه خواهد شد. جشنواره این جایزه در ISSS برگزار خواهد شد. اولین جشنواره این جایزه نیز در 7 نوامبر سال 2014 میلادی برگزار خواهد شد.
 
جایزه گرند (Grand Medal) به محققانی اعطا خواهد شد که دارای دستاوردهای چشمگیر در حوزه کاربردهای علم و فناوری‌نانو در زمینه علوم سطوح بوده و بنابراین باعث پیشرفت گسترده در علم و فناوری می‌شوند. تنها یک نفر، برنده جایزه گرند خواهد بود.
 
جایزه Rising به محققان جوان کمتر از 37 سال سن که دستاوردهای قابل توجهی داشته و انتظار می رود نقش فعالی در حوزه فناوری‌نانو داشته باشند، اعطا خواهد شد. برندگان جایزه Rising در هر دوره، بیش از سه نفر خواهند بود که در سه موضوع مختلف از آنها قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نانو ، فناوری ، جایزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.