شهرداری بیروت تصمیم گرفت با نصب حدود 2000 دستگاه دوربین در خیابان‌های این شهر، شبکه‌ای نظارتی ایجاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، شهرداری بیروت تصمیم گرفت با نصب حدود 2000 دستگاه دوربین در خیابان ها و میادین و محله های این شهر، شبکه ای نظارتی ایجاد کند. 

 برای ایجاد این شبکه از فناوری پیشرفته استفاده خواهد شد که می تواند پلاک خودروها را تشخیص دهد و چهره رانندگان را نیز بررسی کند. 

با توجه به افزایش حملات انفجاری در لبنان، شورای شهر بیروت  امیدوار است بتواند به سرعت این طرح را به اجرا درآورد. 

عماد الاطرش گزارشگر اسکای نیوز عربی در حالی که تصاویری از لحظه انفجار پخش می شد در این باره گزارش داد: این تصاویر مربوط به لحظه  انفجار انتحاری دوم در مقابل سفارت ایران در بیروت در چند ماه پیش است. این تصاویر را یک دوربین مداربسته از یکی از ساختمان های مجاور سفارت ایران ضبط کرده است. 

با افزایش حملات انتحاری و ادامه یافتن ترورها در لبنان، شورای شهر بیروت تصمیم گرفت حدود 2000 دوربین امنیتی در خیابان های پایتخت و ورودی های آن نصب کند. 

بلال حمد شهردار بیروت گفت: «این شبکه نقش بازدارنده در ارتکاب جنایت دارد و وجود آن با توجه به انفجارهایی که اندیشمندان و سیاستمداران و سیاستمداران و شهروندان بی گناه را هدف قرار داد، ضروری است. این شبکه در درجه نخست نقش بازدارنده دارد و اگر خدای نخواسته انفجاری روی دهد، به شناسایی عاملان جنایت کمک می کند». 

به رغم ادامه یافتن قتل و انفجار در لبنان از زمان ترور رفیق الحریری در 9 سال پیش، نصب دوربین های امنیتی تاکنون منحصر به شهروندان و شرکت های خصوصی بوده است. 

پلیس راهنمایی رانندگی لبنان برای کنترل ترافیک در بیروت و برخی مناطق لبنان از دوربینهای مداربسته استفاده می کند. میشل مطران سروان نیروهای امنیتی لبنانی گفت، ماموریت ما کنترل ترافیک است ولی هر دستگاه امنیتی که بخواهد از تصاویر دوربین های ما استفاده کند طبعا ما پس از طی شدن روند قانونی و قضایی چنین امکانی را برایش فراهم می کنیم. 

شمار دوربین هایی که برای کنترل ترافیک در بیروت استفاده می شود بیش از 600 دوربین نیست که تعداد اندکی از آنها از فناوری پیشرفته برخوردار هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار