وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های مهم دولت را در سال آینده کاهش تورم تا 25 درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی در همایش ملی سه جانبه مزد و بهره وری که در محل سالن همایش‌های مجموعه تلاش برگزار شد گفت: یکی از سیاست‌های دولت این است که میزان تورم را به 25 درصد تقلیل دهد و این امر نه به عنوان یک شعار بلکه به معنای آغاز یک تلاش جدی است که با بهبود شرایط بین‌المللی و ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود و منابعی که به دست خواهد آماد امکانپذیر خواهد بود.
 
وی در ادامه به وضعیت تشکل‌های مرتبط با حوزه کار در کشور پرداخت و با ابراز نارضایی این تشکل‌ها خواستار گسترش آنها در سطح جامعه متناسب با جمعیت 12 میلیونی کارگران در کشور شد و تصریح کرد: گسترش تشکل‌ها و حمایت از آنها که در بخش کارفرمایی و کارگری، استراتژی ما در این وزارتخانه است چراکه در سایه گسترش این تشکل‌ها شاهد افزایش میزان تفاهمات اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.
 
ربیعی در ادامه تاکید کرد: وضعیت ساختارهای اداری تشکل‌ها در کشور هم اکنون در وضعیت راضی کننده‌ای قرار ندارد و همگی باید تلاش کنیم تا تشکل‌های بیشتری ایجاد و زمینه‌های گفتگو و حل مشکلات در حوزه کار فراهم شود.
 

*کارآفرینی باید به یک جنبش عظیم اجتماعی تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات اشتغال در کشور ابتدا نیازمند این هستیم که مسئله اشتغال و حفظ سطح آن را در جامعه به یک موضوع مهم و گفتگوی ملی تبدیل کنیم و در این خصوص جامعه شناسی کار ما در کشور کمتر فعال بوده و باید بیش از این در خصوص حمایت از کار در جامعه صحبت کنیم تا کارآفربینی و گسترش فرهنگ کار و تلاش به یک جنبش عظیم اجتماعی در کشور تبدیل شود.
 
ربیعی در ادامه به بحث مزد در کشور پرداخت و ادامه داد: موضوع مزد در اغلب کشورها موضوع پیچیده است که ابعاد پیچیدگی آن حول محورهای رقابتی، چه رقابت میان صنایع و صاحبان کسب و کار و چه بحث رقابت در اشتغال است به طوریکه بحث مزد در این زمینه طوری تعریف شود که به شغل کمتر منجر نشود.
 
وی در ادامه گفت: بحث تورم که در رابطه مستقیم با مزد است پرداخت و اظهار داشت: جامعه ای که تورم در ان به صورت افسارگسیخته بالا می‌رود هیچ نسبتی میان شغل و تورم در آن دیده نمی‌شود.
 
ربیعی به ابعاد دیگر مزد در جامعه پرداخت و افزود: بعد دیگر مزد بحث چانه زنی‌های پیرامون آن است همچنین از ابعاد دیگر آن می‌توان به بحث‌های درآمد و سطح آن که با مزد رابطه مستقیم دارد اشاره کرد.
 
ربیعی ادامه داد: نکته بسیار مهم در بحث مزد، بهره وری است و تا زمانیکه ارتقا بهره وری صورت نگیرد وضعیت نیروی انسانی نیز نمی‌توانند بهبود یابد و ما اگر خواهان دستیابی به شاخص‌های درآمد بیشتر و مزد بهتر هستیم باید به بحث بهره وری توجه جدی داشته باشیم و گفتگوهای پیرامون آن را ارتقا دهیم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حفظ قدرت خرید یکی دیگر از ابعاد پیچیدگی‌های مزد است خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت تصمیم دارد تا با اخذ سیاست‌های متناسب فرصت خرید را حفظ کند به طوریکه حفظ تورم و کاهش آن یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های ما در دولت است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تورم ، سیاست ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
حسین
۱۱:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
عالیه مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس حسینی
۰۸:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
با سلام , به نظر میرسد با توجه به افزایش 35 درصدی حاملهای سوختی , تورم بیش از این حرفها بشود , البته ما امیدواریم تورم کاهش یابد ولی تا سیاستهای هزینه های جهانی و درآمدهای ریالی در ایران باشد نه تنها تا الان بلکه تا صد سال دیگر داستان تورم ادامه یابد و کسی نتواند برای حداقل یکسال خود در ایران برنامهریزی کند.
آخرین اخبار