یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: آمریکا از سلاح سایبری در گذشته نیز استفاده کرده و "استاکس نت" راکه یک جنایت بشری است، بر ضد سایت‌های هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار داد، البته شایان ذکر است، جمهوری اسلامی ایران توانست مانع از عملکرد این دستبرد و حمله سایبری شود، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگر در آینده خبرهای این چنینی مانند حمله سایبری آمریکا به سوریه را بشنویم، جای تعجبی وجود نخواهد داشت.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به احتمال حمله سایبری آمریکا به ارتش سوریه، گفت: ایالات متحده آمریکا طی ۶۵ سال گذشته اثبات کرده که از هر ابزار و وسیله‌ای برای تامین منافع خود استفاده می‌کند، حتی اگر استفاده از این ابزار‌ها به قیمت ضربه زدن به دیگران باشد.    
 
وی ادامه داد: آمریکا هیچ ابایی از انجام دادن جنایت‌های ضدبشری ندارد، چنانچه وقتی جنگ جهانی دوم را مرور می‌کنیم می‌بینیم که این کشور برای پیروز شدن در جنگ حاضر شد بمب اتم را که وحشتناک‌ترین سلاح کشتار جمعی است، بر ضد مردم هیروشیما و ناکازاکی استفاده کند.    
 
این کار‌شناس رسانه‌های بین الملل تصریح کرد: اتفاقاتی که در قرن ۲۱ رخ داد، از جمله جنگ افغانستان، عراق، همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بر ضدمردم پاکستان نشان می‌دهد که این کشور برای رسیدن به منافعش از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.    
 
عابدینی افزود: متاسفانه آمریکا از سلاح سایبری در گذشته نیز استفاده کرده و "استاکس نت" راکه یک جنایت بشری است، بر ضد سایت‌های هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار داد، البته شایان ذکر است، جمهوری اسلامی ایران توانست مانع از عملکرد این دستبرد و حمله سایبری شود، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگر در آینده خبرهای این چنینی مانند حمله سایبری آمریکا به سوریه را بشنویم، جای تعجبی وجود نخواهد داشت.    
 
وی تاکید کرد: اگر این کشور بتواند امکانات عمومی سوریه را از کار بیندازد، حتما این کار را می‌کند و انجام ندادن این کار به منزله ناتوانی آمریکا در این زمینه است و کشوری که به تروریست‌ها سلاح و تجهیزات به طور مستقیم و غیر مستقیم می‌دهد، بی‌تردید اگر بتواند از حمله سایبری نیز استفاده می‌کند.    
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در چارچوب منشور سازمان ملل آمده است که هیچ کشوری حق ندارد یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد را چه در زمینه جنگ نظامی و یا جنگ نرم تهدید کند و این جزء مواردی است که می‌توان بر ضد آن اقامه دعوی کرد، اگرچه بسیاری از نهادهای بین المللی گروگان قدرت‌های بزرگی چون آمریکا هستند، اما این امکان وجود دارد که از طریق حقوق بین الملل این مسئله را پیگیری کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حمله ، سایبری ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار