به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش گرامدایشت سی و چهارمین سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که با حضور مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد گفت: امور تربیتی امروز دیگر ابلاغ حکم نیست هرکسی که تلاش میکند سند تربیت محقق شود جز خانواده بزرگ تربیت است. امور تربیتی در دوره اول و دوم به آنچه که تکلیف بوده عمل کرده است و نمونه آن را میتوان در عرصه خلاقیت و علم، عرصه شهید و ایثارگری و دانشگاهها و ... شاهد بود.
وی در ادامه افزود: در دوره جدید تامین فعالیت تربیتی پسندیده است اما با حفظ محوریت امور تربیتی و با افتخار به گذشته میبایست از سطح تا ذیل تغییراتی را ایجاد و شیوههای نویی را انتخاب کنیم.
کفاش ضمن تاکید بر همکاری و کمک مربیان قدیم با مربیان جدید تصریح کرد: مربیان میبایست از متولی امور تربیت به رصدکننده امور تربیت تبدیل شوند که تحقق این امر نیاز به فرهنگسازی و کمک دارد. مربیان جزئی از تربیت و قدرت دینی و اسلامی در مدرسه هستند و اگر این جز جامعه نگر و احترام کننده دیگر باشد در انجام رسالتش موفق میگردد. تحقق این هدف همانطور که در سند تربیت نیز به آن اشاره شد سبب میگردد تا با حفظ مربی تربیتی سرعت حرکت نیز بیشتر شود.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: نکته دیگری که در دوره جدید باید به آن توجه کنیم ارتقا کیفیت و دوری از کمیت گرایی است. من معتقدم که نسبت به گذشته نباید بیاعتنا باشیم بلکه باید گذشته را ارج نهیم.
وی افزود: یکی از آداب تربیتی که امروزه کمرنگ شده احترام است. ما میبایست بزرگان را تکریم کرده و از تجربیاتشان استفاده کنیم و چنانچه این اتفاق در مدارس ایجاد شود شاهد پیشروی در کارها میشویم.
کفاش همچنین با تاکید بر آشنایی خانوادههای تربیتی و پرورشی با حوزه فناوری گفت: آنچه در ستاد مصمم به انجام آن هستیم آشنایی خانوادههای تربیتی و پرورشی با حوزههای فناوری به صورت عملیاتی است که در سال 93 برای احیای آن میبایست حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: ورود به حوزه مجازی نیاز به آموزش و تحول دارد و تحقق این امر ما را با دانش آموزان آشتی میدهد در نسل اول امور تربیتی مربیان و معلمان از دانش آموزان جلوتر بودند و دانش آموزان پشت سر آنان حرکت میکردند. در نسل دوم نیز میبایست به همین نگرش برسیم.
کفاش اضافه کرد: مشارکت که در برنامههای وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره شده یک شعار نیست بلکه ما میتوانیم به این امر تحقق دهیم همچنین تشکیل اتاقهای فکر در مناطق و آشتی با محیط ما را در پیشبرد اهدافمان کمک میکند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کار بزرگی که معاونان پرورشی مناطق میتوانند انجام دهند بازدید از مدارس است که سبب انتقال تجربیات میشود همچنین مربیان میبایست چتر تربیتی را در مدرسه گسترده سازند و همه دانش آموزان را شامل شود.
انتهای پیام/