سراج:

عدم پرداخت گمرک کالاها در یک استان/ برخی با فتوشاپ فیش‌های بانکی قاچاق می‌کردند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گمرک ۷۰میلیارد تومان حقوق و عوارض دولت در یک استان پرداخت نشده که به طور کل حدود ۱۰۰ میلیارد است که این مبلغ منهای قاچاق بوده و این کار را از طریق فتوشاپ فیش‌های بانکی انجام می‌دادند که تمامی این مسائل پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ "ناصر سراج" رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه‌ای که صبح امروز یکشنبه(11اسفندماه) در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، درباره "اقتصاد مقاومتی" اظهار داشت: در ابتدا لازم است خدمت دادستان کل کشور خیرمقدم عرض کنم و از اینکه دعوت همکاران خود در سازمان بازرسی را اجابت کرد، تشکر کنم.

وی در ابتدا در توضیح اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای بهینه مصرف کردن است که اقتصاد مقاومتی که پس از بازگو کردن این عنوان با استقبال بسیاری روبرو شد و پس از آن آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه این موضوع را به دادستانی محول و در همین راستا از تمامی معاونین و دستگاه‌های قضایی درخواست همکاری کرد.
 
سراج تصریح کرد: وظیفه سازمان بازرسی در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اینگونه آمده است: "نظارت بر حسن جریان، امور کشور و اجرای صحیح قوانین" که در راستای این پیام جلسات متعددی را با معاونین برگزار کردیم.  
 
رئیس سازمان بازرسی در ادامه افزود: سازمان بازرسی مبارزه با فساد را در راس امور خود قرار داده و موضوع اقتصاد مقاومتی را در برنامه ریزی کل استان‌ها لحاظ خواهد کرد. 

در یکی از استان‌ها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است، این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است.
 
سراج ادامه داد: به طور مثال گمرک ۷۰میلیارد تومان حقوق و عوارض دولت در یک استان پرداخت نشده که به طور کل حدود ۱۰۰ میلیارد است که این مبلغ منهای قاچاق بوده و این کار را از طریق فتوشاپ فیش‌های بانکی انجام می‌دادند که تمامی این مسائل پیگیری خواهد شد.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشورخاطرنشان کرد: امیدواریم در سراسر کشور جلوی روزنه‌های موجود با همکاری دولت گرفته شود و در حال حاضر دولت و قوه قضائیه همکاری بسیار خوبی با هم دارند، خصوصا شخص رئیس جمهور که سخنرانی اخیرشان نشان از همین موضوع دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وظیفه ، سازمان ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار