معاون معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اطلاعات مکانی در سطح کشور براساس قانون مدیریت و سیاست‌گذاری آن مربوط به سازمان نقشه‌برداری کشور است، گفت: سازمان نقشه‌برداری کشور باید با سیاست‌گذاری مقدمات لازم برای اطلاعات مکانی مورد نظر را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ آزموده در دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در بابلسر افزود: در فعالیت‌هایی که بر روی زمین انجام می‌شود داشتن موقعیت امری مهم است به این خاطر نقش کسانی که بتوانند این موقعیت را در اختیار ما قرار دهند نقشی سازنده است.

وی تصریح کرد: این سیستم اطلاعات جغرافیایی و داده‌های مکانی و توصیفی را با هم جمع و در زمان بحران مراکز حساس را مشخص می‌کند.

معاون معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در تعریف سیستم اطلاعات مکانی گفت: در گذشته وقتی صحبت از اطلاعات مکانی می‌شد بحث شهرها، دسترسی به راه‌ها و موضوعات مربوط به بحث آب و فاضلاب مطرح بود اما امروزه این موارد بدون توجه به زیرساخت اطلاعات مکانی کامل نمی‌شود.

آزموده با بیان اینکه زیرساخت اطلاعات مکانی همان اطلاعاتی است که موقعیت را مشخص می‌کند تصریح کرد: اما این اصل برای اینکه قابل استفاده باشد نیازمند به سیستم‌های ارتباطی مخابراتی است که در مقوله مخابرات و مسائل مربوط به ارتباطات و شبکه‌های الکترونیکی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اطلاعات در قالب نقشه‌های پوششی در کشورهای پیشرفته مورد کاربرد قرار می‌گیرد./ش

/انتهای پیام

برچسب ها: قانون ، مدیریت ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.