هزاران نفر عصر روز گذشته در میدان فدرال شهر برن، پایتخت سوئیس گرد هم آمدند و در اعتراض به همه پرسی اخیر سوئیس برای مقابله با حضور مهاجران در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ، حدود 5 تا 10 هزار نفر عصر دیروز شنبه در میدان فدرال شهر برن، پایتخت سوئیس گرد هم آمدند و در اعتراض به همه پرسی اخیر سوئیس برای مقابله با حضور مهاجران در این کشور تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که با تلاش نزدیک به 60 حزب و سازمان از جمله چندین انجمن خارجی برگزار شد تظاهرکنندگان خواستار " سوئیسی آزاد و همبسته " شدند.

این تظاهرات در حالی در سوئیس تدارک دیده شد که در همه پرسی نهم فوریه در این کشور حدود 50,34% رای دهندگان سوئیسی به ابتکار حزب سیاسی " اتحاد دموکراتیک مرکز " برای مبارزه با " مهاجرت گسترده " به این کشور رای ‌آری دادند.

در این همه پرسی بخش فرانسوی زبان سوئیس و چندین منطقه دیگر این کشور از این ابتکار عمل استقبال نکردند.

پس از انتشار نتایج همه پرسی در سوئیس شماری از مقامات سیاسی این کشور، سازمان ها و تعدادی از شرکت‌ها نگرانی خود را از تصویب چنین قانونی اعلام کردند به ویژه که این قانون ممکن است روابط سوئیس و اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

با رای آری مردم به این همه پرسی بیش از یک میلیون و 800 هزار مقیم سوئیس که گذرنامه سوئیسی ندارند و اغلب از سایر کشورهای اروپایی به این کشور آمده‌اند موقعیتشان را در این کشور در خطر می بینند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تظاهرات ، اعتراض ، مردم ، سوئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار