آشوري؛

موقعیت مناسب ایران در اتصال کشورهای "اکو" به راهگذارهای بین المللی

معاون بهره برداري و سير و حرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه در منطقه اکو 460 ميليون تن بار و 230 ميليون مسافر در سال جابجا مي شود از موقعيت مناسب ايران در اتصال کشورهاي اکو به راهگذرهاي بين المللي خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسين آشوري در آغاز نشست هاي چهارگانه اکو گفت: کشورهاي عضو اکو ده کشور هستند و 56 هزار کيلومتر خط ريلي دارند و قرارگرفتن اين کشورها در راهگذرهاي شمال - جنوب و شرق - غرب اکو را به عنوان نويد بخش ترين سازمان هاي منطقه اي قلمداد مي کند.

وي گفت : در بخش بار قزاقستان ، ازبکستان و ايران و در بخش مسافر ترکيه ، پاکستان و ايران به ترتيب بيشترين سهم را در حمل بار و جابجايي مسافر دارند.

آشوري گفت : منطقه اکو با تقاضاي رو به رشدي مواجه است و براي برآورده کردن انتظارات و توسعه ريلي در منطقه به سرمايه گذاري بيشتر روي تأسيسات زيربنايي فيزيکي و غير فيزيکي ، غلبه بر گسستگي ها ، تکميل تجهيزات مرزي و ارتقاي زيربناهاي ضعيف ، نياز است.

وي افزود: هر يک از کشورهاي عضو اکو برنامه هايي براي توسعه ترانزيت ريلي و تکميل زيربناهاي ريلي خود در دست اجرا دارند.

آشوري گفت: جمهوري اسلامي ايران با توجه به تحولات حمل و نقل در منطقه و ضرورت توسعه حمل و نقل و ترانزيت ،اقدامات بسيار وسيعي در توسعه راه آهن کشور داشته و اولويت اول آن اتصال گسستگي هاي راهگذرها و کريدورهاست تا در آينده نه چندان دور شاهد تحولات ريلي در منطقه باشيم.

وي افزود: موقعيت حساس جغرافيايي و استراتژيک کشور و راه آهن جمهوري اسلامي ايران در منطقه و ارتباط آن با آب هاي آزاد بين المللي از طريق خليج فارس و درياي عمان اين کشور را به صورت يک مسير ترانزيت و پل مهم ارتباطاتي حمل و نقل راه آهني در منطقه تبديل کرده است.

آشوري گفت: راه آهن جمهوري اسلامي ايران با اتصال به بنادر جنوبي بندرعباس و بندر امام خميني و در شمال به بندر اميرآباد و بندر ترکمن و نيز اتصال به هفت نقطه مرزي ، داراي موقعيت مناسبي براي عبور کريدرهاي بين المللي است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، اکو ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار