صبح امروز بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران در حالی برگزار شد که 5 طرح از کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، چین و مجارستان موفق به کسب جایزه برتر جشنواره شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با هدف تجلیل و قدردانی از مقام شامخ دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

بنابراین گزارش بیست‌و هفتمین جشنواره ، بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج از کشور آغاز نمود و در نهایت 787 طرح در 17 گرایش دریافت نمود که تعداد این گزارش‌ها و تعداد طرح های ارائه شده عبارتند از 187 طرح در رشته‌های ویژه، 159 طرح در کشاورزی و منابع طبیعی، 66 طرح درمکانیک، 55 طرح در برق وکامپیوتر، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی 49 طرح، 46 طرح در صنایع شیمیایی، 27 طرح برگزیده تولید ملی، 25 طرح مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، 20 طرح هنر و معماری، 41 طرح علوم پایه، 27 طرح فناوری نانو، 14 طرح عمران، 20طرح از مواد، متالوژی و انرژی های نو، 10 طرح از هوافضا، 9 طرح مگاترونیک، 10 طرح از صنایع و مدیریت فناوری و 22 طرح در زمینه علوم پزشکی ارائه شده بود.

براساس این گزارش از مجموع 787 طرح در نهایت 56 طرح از بخش داخلی و 5 طرح از بخش خارجی و 3 طرح از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور از آلمان، فرانسه و آمریکا به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شده بودند که 5 طرح از برگزیدگان خارجی از دانشمندان کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، چین و مجارستان است.

بنابراین گزارش این جشنواره بین المللی 26 حامی داشتند که به برگزیدگان خارجی این جشنواره به ترتیب رتبه‌های کسب شده 10 هزار دلار، 8 هزار دلار و 5 هزار دلار به همراه گواهی و به برگزیدگان داخلی به ترتیب رتبه‌های کسب شده 12سکه، 10سکه و 8 سکه جایزه داده می‌شود که البته این میزان هزینه نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است این جشنواره بین‌المللی با حضور مسئولان وزارت علوم و ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، خوارزمی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نت نامه
۱۰:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
باسلام
مطلب شما درخبرنامه قلم نت نامه لینک شد.
http://net-nameh.com/archive/ghalam.html