بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حقوق بشر در مصر فاقد توازن، دقت و بی طرفی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کویت؛  این سخنگو از آمریکا به علت قضاوت کردن در خصوص دیگر کشورها و تظاهر کردن به این که مدافع حقوق بشر در سراسر جهان است، و اینکه این کار را بدون حداقل مجوزی از هر نهاد یا سازمان بین المللی واقعی انجام می دهد، انتقاد کرد.

عبدالعاطی گفت اگر چنین گزارشی را سازمان ملل متحد یا یکی از سازمان های مرتبط با آن در خصوص حقوق بشر منتشر می کرد، مصر می توانست آنرا درک کند اما این موضوع که این گزارش را وزارت امور خارجه آمریکا سالانه منتشر می کند، آنرا به عنوان ابزاری سیاسی که آمریکا برای انتقاد از دیگر کشورها به کار می برد، خدشه دار می کند.

علاوه بر این، عبدالآتی خاطر نشان کرد یکی از نادرستی ها و بی دقتی ها در این گزارش، تغییر در دولت در مصر را به عنوان کنار گذاشتن دولت منتخب توصیف می کند، در حالی که در واقعیت این تغییر در نتیجه حضور یافتن میلیون ها نفر در خیابان ها بود که انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام و دولتی جدید را خواستار بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت این گزارش از نظر وی، رویکرد دوگانه در قبال مسئله حقوق بشر در مصر و دیگر مکان ها در جهان است زیرا این گزارش مسائل حقوق بشر در خود آمریکا را نادیده می گیرد.

وی همچنین در خصوص ذکر نشدن رویدادهای تروریستی در مصر در این گزارش ابراز تعجب و حیرت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار