مراسم پایانی نخستین هفته فرهنگ و هنر استان تهران شامگاه جمعه نهم اسفند با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از هنرمندان در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، نخستین هفته فرهنگ و هنر استان تهران با استقبال گسترده هنرمندان از پنجم اسفند ماه در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد که در این هفته شهروندان تهرانی و بازدیدکنندگان برج میلاد تهران با آثار هنری، صنایع دستی و آیین و رسوم شهرستان های شمیرانات، تهران و ری آشنا شدند.
 
در این مراسم دکتر برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تقدیر از مسوولان برج میلاد برای فراهم آوردن چنین بستری برای معرفی هنر و آیین مردمان پایتخت، گفت: برج میلاد تهران به پاتوق فرهنگی و هنری برای شهروندان تهرانی تبدیل شده است و ما از ایجاد تعامل با مسوولان این نماد مدرن و ملی بسیار خرسندیم.
 
وی افزود: برج میلاد تهران علاوه بر آنکه نماد ملی کشور است، نماد استانی تهران نیز بوده و با توجه به توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری برج میلاد تهران در چند سال اخیر، درصدد برآمدیم که هفته فرهنگی استان تهران را در بلندترین برج کشور برگزار کنیم.
 
ضرغامی تصریح کرد: فرهنگ و هویت و هنر استان تهران به رغم پتانسیل بسیار زیاد مظلوم واقع شده چرا که تهران پایتخت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور است و همه فعالیت ها در این استان متمرکز شده و همین امر باعث شده است که مردم توجه کمی به هویت و فرهنگ استان داشته باشند و ما در تلاش هستیم در استان تهران این هویت و فرهنگ را به مردم استان های مختلف معرفی کنیم.
 
همچنین فرزاد هوشیار پارسیان در سخنانی به هنرمندان استان تهران اعلام کرد: مدیریت برج میلاد تهران به عنوان نماد مدرن کشور امروز بسیار خوشحال است که موفق به برگزاری نخستین هفته فرهنگی پایتخت شد و با توجه به استقبال گسترده هنرمندان و شهروندان درصدد هستیم تا دومین هفته فرهنگی استان را در سال جدید با توان بیشتری برگزار کنیم.
 
در ادامه این مراسم دکتر ناصر تکمیل همایون جامعه شناس و تاریخ نگار به بیان تاریخچه شهر تهران و ویژگی های آن در ادوار مختلف پر داخت.
 
قرار است دومین هفته فرهنگی استان تهران به معرفی آیین و رسوم و هنر سایر شهرستان های استان تهران بپردازد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار