به دنبال تنش‌ها در شبه جزیره کریمه اوکراین تحولاتی به شرح زیر در این منطقه در حال وقوع است:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این شبکه لحظاتی پیش خبر داد: مقامات شبه جزیره کریمه اوکراین طرح برگزاری همه‌پرسی را برای تعیین وضعیت این منطقه در تاریخ سی ام  مارس ، مطرح کردند.

یک منبع نظامی روسیه نیز گفت: نیروهای روسی در تلاش برای به دست گرفتن کنترل یک پایگاه موشکی ضد هوایی در شبه جزیره کریمه اوکراین هستند.

همچنین خبرها حاکی از آن است که نخست وزیر طرفدار روسیه در شبه جزیره کریمه اوکراین روز شنبه اعلام کرده است که نیروهای ناوگان روسیه در دریای سیاه در حال محافظت از ساختمان‌های مهم در شبه جریه کریمه هستند.

مسئولان فرودگاه بین المللی "سیمفروپل" مهم‌ترین شهر منطقه کریمه در اوکراین روز شنبه اعلام کردند حریم هوایی این فرودگاه بسته شده است و هیچ پروازی از این فرودگاه یا به این فرودگاه انجام نمی‌شود.

مسئولان این فرودگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به علت محدودیت‌های بوجود آمده در استفاده از حریم هوایی فرودگاه بین المللی "سیمفروپل" ، این فرودگاه به طور موقت تعطیل شده‌است.
افراد مسلح روز جمعه کنترل این فرودگاه بین المللی را به دست گرفتند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز روز شنبه به نقل از یک منبع نظامی اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسی کنترل یک پایگاه هوایی نظامی را در شرق منطقه کریمه اوکراین به دست گرفته‌اند.

 این پایگاه هوایی که در شهر کروفسکوی واقع است اغلب برای هواپیماهای ترابری نظامی استفاده می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار