مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کمبود و گرانی مواد اولیّه بسته بندی و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ضایع شدن محصولات کشاورزی تاثیرگذارند.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توزیع نامتناسب این واحدها در سطح کشور را نباید در از بین رفتن محصولات کشاورزی فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان ناکافی بودن سطح آموزش و میزان مهارت های افراد دخیل در مراحل مختلف قبل از تولید، تولید و پس از تولید تا مصرف را از عوامل تاثیرگذار در حاصل شدن ضایعات محصولات کشاورزی عنوان نموده اند.

برنو ادامه داد: ناکافی بودن تعداد واحدهای درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی در سراسر کشور عاملی مهم در ضایعات محصولات کشاورزی است.

مدیر صنایع کشارزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: فرسودگی برخی ماشین آلات و تجهیزات صنایع تبدیلی و تکیلی را باید از عوامل مهم ضایعات محصولات کشاورزی بدانیم.

برنو تاکید کرد: ماهیّت بیولوژیکی مواد اولیّه مورد مصرف در صنایع تبدیلی و تکمیلی به گونه ای است که بسیاری از محصولات زراعی، دامی، باغی و شیلاتی در صورتی که در کوتاه مدت فرآوری و بسته بندی نشوند، تحت تاثیر فعالیت های میکروبی و شیمیایی به سرعت فاسد می شوند./س
 
 
 
برچسب ها: ضایعات ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.