هرندي، گفت: سوخت جت ATK که در پالایشگاه های داخل تولید می شود دارای بهترین کیفیت تولیدی در خاورمیانه است كه ایرلاین های خارجی با توجه به کیفیت بالای این نوع سوخت در ایران، علاقه فراوانی به دریافت سوخت از کشور ما دارند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی هرندی رییس اداره کل سوختگیری هواپیمایی این شرکت گفت: اداره کل سوختگیری هواپیمایی علاوه بر تامین سوخت پرنده های جت موسوم به ATK ، سوخت JP 4 را نیز برای هواپیماها و بالگردهای نظامی و انتظامی ارائه می کند.
هرندی افزود: سوخت LL 100 نیز مورد توجه هواپیماهای بیستونی (احتراق داخل) از دیگر سوخت هایی است که این مرکز عرضه می کند.
 
وی با بیان اینکه، سوخت ATK که در پالایشگاه های داخل تولید می شود دارای بهترین کیفیت تولیدی در خاورمیانه است گفت: ایرلاین های خارجی با توجه به کیفیت بالای این نوع سوخت در ایران، علاقه فراوانی به دریافت سوخت از کشور ما دارند.
 
وی با اشاره به اینکه سوختگیری یکی از حساس ترین بخش های مربوط به فعالیت هواپیماها است تاکید کرد: کمترین بی توجهی در این امر می تواند به حادثه ای ناگوار بینجامد به همین دلیل، این مجموعه تحت پوشش استانداردهای جهانی کار می کند.
 
رییس اداره کل سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش بیان داشت: در حال حاضر دو شرکت "یاتا" و "جی آی جی" دستورالعمل های سوختگیری هواپیما را برای همه کشورهای دنیا تهیه می کنند و مراکز سوختگیری هواپیمایی ایران نیز تحت دستورالعمل های یاتا فعالیت می کنند.
 
وی ضمن بیان این مطلب که یکصد شرکت هوایی داخلی و خارجی، سوخت مورد نیاز را از مراکز سوختگیری هواپیمایی کشور تهیه می کنند اظهار داشت: به طور متوسط سالانه حدود 1.4 تا 1.5 میلیارد لیتر سوخت از طریق مراکز سوختگیری هواپیمایی کشور به هواپیماها تحویل می شود و از طریق نفتکش های مجهز به سیستم پمپینگ مطابق استاندارد که با نام واحدهای سوختگیری شناخته می شوند انجام می شود که بین پنج هزار تا 65 هزار لیتر متفاوت است و بنا به شرایط فرودگاه ها، تعریف های خاص دارد.
هرندی افزود: در حال حاضر، بیش از 900 فرودگاه در کشور فعال است که بیش از نیمی از آنها به تجهیزات عملیات سوختگیری مجهزند.
 
وی یادآور شد: در فرودگاه مهرآباد روزانه به طور متوسط به بیش از 100 تا 130 پرنده سوخترسانی می شود و در تهران نیز با احتساب پروازهای فرودگاه های امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام به 200 پرنده و در کل کشور افزون بر 400 پرنده سوخترسانی می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوخت ، استاندارد ، جت ، ایرلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار