فرماندار ویژه شهرستان سقز، با اشاره به اینکه این شهرستان دارای قدمتی سه هزار و 500 ساله است و 150 اثر ثبت شده تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری در آن وجود دارد، گفت: باید از این قابلیت های كم نظیر بهره برد ونسبت به معرفی آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، فخری در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی گفت :شهرستان سقز از لحاظ فرهنگ، آثار وجاذبه های كردشگری، مهمان نوازی، امكانات اقامتی، ظرفیت و پتانسل لازم برای جذب مسافر و گردشگر را دارد،و بر ایجاد بسترهای لازم برای استقبال و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مهمانان نوروزی تاكید کرد.

فرمانده شهرستان سقز، با بیان اهمیت گردشگری به عنوان یك صنعت فرهنگی و اقتصادی و با اشاره به قدمت و وجود 350  اثر تاریخی شهرستان، گفت: از جمله مناطق تاریخی، گردشگری وطبیعی كه بایستی با اطلاع رسانی خوب، ایجاد امكانات رفاهی، اقامتی و تسهیلات گردشگری، زمینه های جذب گردشگر و مسافر را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز، دارای قدمتی سه هزار و 500 ساله است و150 اثر ثبت شده تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری در آن وجود دارد، عنوان کرد: باید از این قابلیت های كم نظیر بهره برد و نسبت به معرفی آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری اقدام کرد.

وی خواستار آمادگی شهرستان سقز، در خصوص پذیرش مهمانان شد و گفت: تمام اماكن اقامتی از جمله هتل ها و مهمانپذیرها آمادگی لازم را دارند و همچنین در 36 مدرسه سقز، دو مدرسه صاحب و در پارک های کوثر و لاله اقامتگاه های موقت برای اسکان مسافران راه اندازی خواهد شد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.