مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان ازاحداث بزرگترين بازارچه دائمي صنايع دستي غرب کشور درخرم آبادخبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ قرباني گفت: بناي سربازخانه در دوره پهلوي اول ساخته شده و بنام سربازخانه قديم معروف است که يکي از بناهاي ارزنده و فاخر دوره پهلوي در سطح کشور است.
وي افزود : اين بناي فاخر با مساحت 1600 متر در 2 طبقه طراحي شده است.
قرباني گفت:طبقه دوم سربازخانه ، براي بازارچه دائمي صنايع دستي استان لرستان که يکي از بازارچه هاي بزرگ غرب کشور است ، در نظر گرفته شده است.
مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان گفت: تا اين لحظه 2 ميليارد تومان براي اين طبقه هزينه شده و براي تکميل و بهره برداري نهايي آن، 400 ميليون تومان ديگر اعتبار نياز است.
وي گفت : تلاش ما بر اين است که بازارچه دائمي صنايع دستي استان لرستان براي صنعتگران چيره دست استان لرستان در 6 ماه اول سال 93 به بهره برداري برسد.
قرباني افزود : طبقه اول اين بنا که براي اولين موزه مفرغ و آثار تاريخي استان لرستان در نظر گرفته شده ، نياز به 2 ميليارد تومان اعتبار دارد که اميد است در سال 93 به بهره برداري برسد.
قرباني افزود : ما در لرستان بيش از 10 هزار شيء شناسنامه دار داريم که اين خود يکي از افتخارات لرستان در سطح کشور است و براي نمايش و نگهداري اين اشياء نياز به محلي داريم که بتوانيم آنها را به نحو احسن به نمايش بگذاريم./ب
انتهای پیام/
برچسب ها: احداث ، بزرگترین ، دائمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.