مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 565 زمین لرزه طی 11 ماهه امسال در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


فرهاد فروزی بیان کرد: از این تعداد زمین لرزه 121 مورد در بهار، 73 مورد در تابستان، 302 مورد در پاییز و 69 مورد نیز در دو ماه دی و بهمن رخ داده است.بیشترین میزان لرزش ها را نیز مربوط به قصرشیرین، تازه آباد، پاوه و صحنه است.


به گفته این مسئول بزرگترین زمین لرزه امسال در تاریخ اول آذر و در ساعت 22 و با بزرگی 5.7 ریشتر در حوالی قصرشیرین رخ داده است.


فروزی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته در استان کرمانشاه 139 زمین لرزه ثبت و پردازش شده است، افزود: از این تعداد 46 مورد در بهار، 35 مورد در تابستان، 48 مورد در پاییز و 28 مورد در دی و بهمن بوده است و میانراهان، صحنه، کنگاور، سومار و پاوه به ترتیب بیشترین فعالیت لرزه ای را داشته اند.


وی یادآوری کرد: بزرگترین زمین لرزه 11 ماهه سال گذشته نیز ساعت 5 و 24 دقیقه 24 تیر ماه و با بزرگی 4.1 ریشتر در حوالی میانراهان بوده است.


مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه فعالیت های لرزه ای منطقه مرزی قصرشیرین در آذر ماه را دلیل اصلی افزایش زمین لرزه های امسال نسبت به سال گذشته دانست و تاکید کرد: پس لرزه های این زمین لرزه همچنان ادامه دارد.


به گفته وی ایستگاه های این شبکهعموما در نقاط صعب العبور استان از جمله روانسر، جوانرود، هرسین، صحنه وگهوراهاحداث شده است.همدان، لرستان، کردستان و ایلام نیز استان هایی هستند که وقایع لرزه ای آنها توسط ایستگاه های لرزه نگاری کرمانشاه ثبت می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ابتدا ، زمین ، لرزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.