شهرستان دالاهو یکی از شهرستان های استان کرمانشاه می باشد و آخرین شهرستانی است که در پایان برنامه سوم به سایر شهرستان های ایران اضافه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهر کرند مرکز شهرستان دالاهو در 99 کیلومتری
کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان 1900 کیلومتر مربع مساحت و 154 روستا دارد. جمعیت 54 هزار نفری آن در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، باغداری و صنایع دستی اشتغال دارند. وجه تسمیه این شهرستان از نام کوه های دالاهو که مظهر اقتدار و زیبایی منطقه است گرفته شده. ساکنان این شهرستان کرد هستند و اکثریت پیرو دین باستانی یارسان می باشند.

شهرستان کرند به دلیل وجود زیبایی های طبیعی فراوان و آب و هوای خنک؛ در فصول گرم سال پذیرای گردشگران زیادی می باشد. علاوه بر طبیعت جذاب؛ جذابیت های گردشگری فراوان دیگری در این شهرستان وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
اماکن زیارتی "پیر موسی" و "بنیامین"، مرقد سید حیدر حیدری (سید براکه)، مرقد تیمور بانیارانی (شاه تیمور بانیاریانی)، مرقد سید رضا (سید رزاوه) که این اماکن غالبا مدفن بزرگان "یارسان" می باشد.
تبحر و مهارت اهالی کرند در زمینه ساخت صنایع دستی به خصوص تنبور و چاقو دارند در تمامی استان و حتی فراتر از آن زبانزد خاص و عام است؛ به طوری که بسیاری از مسافران تنها برای خرید اینگونه صنایع دستی گام به این شهرستان می گذارند/س .

برچسب ها: کرمانشاه ، دالاهو ، کجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.