در مراسم "شاهین اخلاق" که جمعی از چهره‌های ورزشی حضور داشتند، محور سخنرانی‌ها و گفتگو‌ها اخلاق حرفه‌ای در ورزش بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مراسم شاهین اخلاق در سالن همایش‌های صدا و سیما و با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش برگزار شد.

مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون، حبیب کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس، مهدی مهدوی‌کیا، هادی طباطبایی نیز حضور داشتند.

گودرزی: اخلاق حرفه ای باید نظام جامع داشته باشد


محمود گودرزی در حاشیه همایش شاهین اخلاق در جمع خبرنگاران گفت: در قانون پیش‌بینی شده است که چه حمایت‌هایی از پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان انجام شود و سهم هر کدام محفوظ باشد و این مسئله به صورت قانونی باشد و به صورت موردی نباشد و هر کس به فراخور حالش از این حمایت‌ها استفاده کند. کارگروه‌هایی برای بحث اخلاق در ورزش تشکیل داده‌ایم که مشغول کار هستند .



وی ادامه داد:می‌خواهیم برای مدیران، مربیان، ورزشکاران، کارکنان و کلیه نفراتی که در حاشیه و متن ورزش فعالیت می‌کنند چارچوب اخلاقی را تعریف و تدوین کنیم. به خصوص اخلاق حرفه‌ای و این اخلاق حرفه‌ای را جهت عملیاتی شدن ابلاغ خواهیم کرد.رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهم در این زمینه داشته باشند و باید حاشیه‌ را کم کنیم تا یک ورزش پاک و معرفتی داشته باشیم.
 
وی در مورد کمک به کامیار سعادت عکاس ورزشی بیمار گفت: ایشان یکی از اعضای خانواده ورزش هستند و وظیفه اخلاقی وزارت ورزش است که به این شخص کمک کند.

مهدوی کیا:باید مربیان اخلاق مدار به کار گرفته شوند

 
مهدی مهدوی‌کیا در ادامه همایش شاهین اخلاق، گفت:‌ وقتی مربیان اخلاق‌مدار به کار گرفته نشوند، بازیکنانی که رشد پیدا می‌کنند، فرهنگ لازم را ندارند. استعدادهای زیادی وجود دارد که می‌گویند ما به خاطر کمبود منابع مالی نتوانستیم وارد باشگاه شویم، آن وقت افرادی که استعداد لازم را نداشتند، به مراحل بالای فوتبال می‌رسند. متاسفانه ما برنامه‌هایی ساختیم که به مسائل منفی فوتبال می‌پردازند، ما به زیبایی‌ها نمی‌پردازیم، امیدوارم دیدگاه کلی مردم نیز از حاشیه فاصله بگیرد. بیشتر از متن به حاشیه پرداختیم، مربیان ما در کنفرانس‌های مطبوعاتی به جای پرداختن به مسائل فنی به مسائل حاشیه پرداختند.
 
179543 عکس دیدنی از مهدوی کیا در کنار دخترش

وی ادامه داد: ما سالانه هزاران میلیارد برا ی فوتبال هزینه می کنیم ولی هنوز لیگ فوتبال ما حرفه‌ای نیست از هزینه میلیاردی که در فوتبال می‌شود، باید بخشی را به فوتبال پایه اختصاص  دهیم، تا اخلاق و اصول اولیه  در بخش پایه آموزش داده شود، در بخش پایه مربیان زیادی حضور دارند که عاشق کار خود هستند، اما می‌گویند چون بودجه نیست نمی‌توانند فعالیت کنند. البته گلایه‌ای هم  از اصحاب رسانه دارم،‌خواهش می‌کنم با افرادی که مصاحبه تند می‌کنند و به مسائل حاشیه می‌پردازند، صحبت نکنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جای خالی شاهین را در فوتبال ایران می‌بینیم، باید کاری کنیم که این باشگاه فعالیتش را دوباره شروع کند.

فتح‌الله‌زاده‌: ما نیاز به اتحاد جمعی داریم

علی فتح‌الله‌زاده  که در این مراسم  حضور داشت  گفت: برای ترویج اخلاق حرفه ای نیاز به عزم ملی واتحاد جمعی داریم.اخلاق به یک باره وارد میدان نمی‌شود. همه دست‌اندرکاران از باشگاه‌ها تا رسانه‌های مکتوب و تصویری باید دست به دست هم بدهیم تا زنگاری که بر اخلاق نشسته است را بزداییم .



مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به ناداوری‌ها در ورزش  گفت: در لیگ قهرمانان آسیا داور چینی به راحتی حق ما را ناحق کرد.ولی  ما شکایت نکرده‌ایم بلکه به نحوه قضاوت او اعتراض کرده‌ایم. با این حال داوری باید اصلاح شود.


علی ضیا مجری مراسم شاهین اخلاق از کمک 10 میلیون تومانی از حراج پیراهن مالدینی به کامیار سعادت عکاس بیمار ورزشی خبر داد.

این خبر را مجری مراسم به نقل از حبیب کاشانی اعلام کرد.


مراسم شاهین اخلاق در سالن همایش‌های صدا و سیما و با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش، مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون، حبیب کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس، مهدی مهدوی‌کیا، هادی طباطبایی و شماری از چهره‌های سرشناس ورزشی برگزار شد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921209000766#sthash.ei65XDPa.dpuf
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار