گرچه مسیحیت جزو جدایی‌ناپذیر تاریخ دینی بریتانیا است، اما اسلام در دهه اخیر به رقیبی قدرتمند تبدیل شده که هر سال هزاران بریتانیایی را به خود جذب می‌کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آنی سیمپسون، دکترای فلسفه و مطالعات تطبیقی ادیان می‌گوید: در زمانی که آزادی شخصی، گرایش بیش ‌از حد به مسائل جنسی و لیبرالیسم اخلاقی، قطب‌نمای اخلاقی بریتانیا را شکست، افراد بیشتری آرامش را در رهنمودهای دلسوزانه و در عین حال روشن اسلام یافتند.

وی می‌گوید: هرچه جامعه بازتر و از نظر اخلاقی منحرف‌تر می‌شود، افراد مشتاق می‌شوند تا دوباره خداوند را به مرکزیت زندگی خود بازگردانند.

سیمپسون بر این باور است: اسلام به افراد، اعتقاد به خدا می‌دهد. برای آن‌ها ماتریسی ترسیم می‌کند که با آن معنای جهان را می‌فهمند و از تکثر به وحدت و از پریشانی به نظم می‌رسند.
بنابر آمارهای رسمی دولت بریتانیا، تعداد مسلمانان در این کشور در سال 2011 میلادی حدود 2.7 میلیون نفر بوده است.

علی‌رغم عدم وجود آمار رسمی از تعداد تازه‌مسلمانان در این کشور، افزایش تعداد مسلمانان بریتانیا به وضوح در این کشور مشهود است و افزایش تعداد مراکز اسلامی و مساجد و توسعه یافتن آن‌ها گواه این حقیقت است.

رشد 80 درصدی تازه مسلمانان در یک دهه اخیر

براساس گزارش گروه تحقیقاتی«Faith Matters»، طی 10 سال اخیر بیش از چهل‌ هزار شهروند بریتانیایی به اسلام گرویده‌اند.

دو سوم تازه‌مسلمانان بریتانیایی را نسل جوان تشکیل می‌دهند و سن آنان اغلب بین 27 تا 30 سال است. آن‌ها عموماً دلیل اصلی تشرف به اسلام را نبود روحیه معنوی در جامعه بریتانیا و رواج فعالیت‌های ضددینی و ضداخلاقی عنوان می‌کنند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که طی 10 سال اخیر، تعداد تازه‌مسلمانان در انگلستان رشدی 80 درصدی را نشان می‌دهد که رقمی قابل توجه به شمار می‌رود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.