دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: نهادها و سازمان ها با استفاده از ظرفیت های سینمایی در جهت پیشبرد اهداف کشور گام بردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در تالار ایوان شمس؛ "علیرضا رضاداد" دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در این مراسم ضمن تشکر از داوران این بخش گفت: از همه نهادهایی که در بخش تجلی اراده ملی با ما  همکاری داشتند سپاسگذارم، چراکه از سال های گذشته این انتظار و امید وجود  داشته است که بخش تجلی اراده ملی گزارش کاری از نهادها در زمینه مشارکت در تولید فیلم های سینمایی است.
 
وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت های سینمایی برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کنیم.چرا که سینما ظرفیت های زیادی دارد و استفاده از آن در جهت گام برداشتن در نظام کشور است.
 
وی در خصوص تأخیر برگزاری این مراسم عنوان کرد: امسال با توجه به همت مدیریت کشور و به خصوص وزارت ارشاد، در جشنواره فیلم فجر امسال، در سی و یک استان نمایش همزمان داشتیم که در 22 استان همراه با اختتامیه جشنواره بود و به اجبار برزاری این آیین به تأخیر افتاد.
 
رضاداد عنوان کرد: آخرین آیین رسمی سی و دومین جشنواره فیلم فجر هفته آینده با تقدیر و تشکر از هیأت داوران بسته خواهد شد و با توجه به پیش بینی های ایوبی رییس سازمان سینمایی از هفته بعد و یا سال آینده شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم فجر در دوره بعد تشکیل می شود.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر نیاز به بازنگری مجدد دارد، نیاز است که برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره با هماهنگی بیشتری صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: همکاری داوران امسال باعث شد که هر دو بخش جشنواره امسال به خوبی ساماندهی شود و با آرامش خاطری این دو بخش را به صورت تفکیک شده برگزار کنیم.
 
رضاداد بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال تغییر دولت بود مشارکت ها از سوی نهادها اندک صورت گرفت اما امیدواریم در سال های آتی نهادها در حمایت فیلم های سینمایی شرکت داشته باشند و ما شاهد حمایت جدی آن ها باشیم، چراکه سینما مسئله ملی  است و ما به حمایت ملی آن احتیاج داریم. بنابراین با مشخص شدن آیین نامه ای مجزا برای بخش تجلی ظرفیت های تبیین شده برای علاقمندان به مشارکت فراهم کنیم.

همچنین ناصر باکیده، مدیربخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، در سخنرانی خود گفت: با حمد و سپاس از خداوند متعال از همکاری همه نهادها تشکر می‌کنم. این تجلی‌گاه خاستگاهی است تا همه نهادها آثار را رصد کنند و متصل شوند نسبت به جریان تولید و حمایت از سینماگران
.

وی افزود: تشکر ویژه‌ای دارم از دبیر جشنواره که شاید سه ما قبل فرمان آغاز کار را صادر کرد و دبیرخانه به سرعت تشکیل شدو ارتباط با نهادهای مختلف شکل گرفت که ماحصل آن حضور 24 نهاد در این بخش بود و این حضور سرآغازی است برای حرکت به سمت اهداف عالی سینمای ایران.

باکیده در پایان اظهار داشت: بالغ بر 120 نفر از کارشناسان و هنرمندان سینما در 24 گروه هیئت داوری گرد هم آمدند و آثار دو بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های اول را بازبینی و جمع‌بندی کردند و امشب ماحصل نظرات دوستان را شاهد هستیم.




"شهیندخت مولاوردی" معاون امورزنان ریاست جمهوری در مراسم تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.