فیلم جدید "نولان" با نام "میان ستاره‌ای" اواخر امسال به نمایش در می‌آید.

به گزارش حوزه سینما جهان باشگاه خبرنگاران، فیلم‌سازان معدودی وجود دارند که در عالم سینمایی می‌توانند عملا هر کاری را که دل‌شان می‌خواهد انجام بدهند و اعتبار و موفقیت‌شان در حدی است که هیچ کمپانی و هیچ تهیه‌کننده‌ای به هیچ یک از خواسته‌های آنان نه نمی‌گوید. قطعا کریستوفر نولان یکی از فیلم‌سازهاست. بنابراین عجیب نیست که کمپانی پارامونت که نولان فیلم جدیدش میان ستاره‌ای را برای آن می‌سازد، گرچه چندی چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد صرفا فیلم‌های ساخته شده به شیوه دیجیتالی را کار کند، در مورد فیلم نولان استثنا قائل شده است. نولان به تازگی اطمینان داده که قطعا نسخه‌ای سلولویید از فیلم جدیدش در کار خواهد بود. نولان از طرف‌داران قیدمی سلویید است و فیلم جدیدش 35 میلی‌متری فیلمبرداری می‌شود و برای برخی از سکانس‌های فیلم از تکنیک ایمکس استفاده می‌شود. کمپانی پارامونت به این نتیجه معقول و منطقی رسیده که متقبل شدن هزینه چشم‌‌گیر کپی‌های سلولویید فیلم قطعا ارزش راضی نگه‌داشتن فیلم‌سازی مثل نولان را دارد. البته معاون مدیر عامل کمپانی، راب مور، اعلام کرده که علاوه بر پروژه نولان، در صورت ضرورت، در مورد پروژه‌های دیگری نیز چنین استثنایی را قائل خواهند شد. با این حال می‌توان مطمئن بود که این موارد دیگر، اگر هم واقعا در کار باشند، بسیار انگشت شمار خواهند بود.  

داستان میان ستاره‌ای درباره کشف کرم چاله‌ای است که به گروهی از کاشفان و دانشمندان این امکان را می‌دهد تا دست به سفری از دورن آن بزنند و محدودیت‌ها و معیارهای موجود در زمینه سفر فضایی را به چالش بکشند.  

کرم چاله‌ها در فیزیک نظری می‌توانند نقاط جداگانه‌ای از فضا- زمان را به یکدیگر وصل کنند و تنها امکان سفر به نقاط دور دست کهکشانی تلقی می‌شوند که سفر فضایی به آن‌ها با ابزارها و وسایل معمول به عمر انسان قد نمی‌دهد. 
 
در واقع کرم چاله‌ها را می‌توان راه‌های میان‌بر بین کهکشانی و نیز میان ابعاد مختلف به حساب آورد. از قرار معلوم، مضمون‌هایی مثل سفر در زمان و نیز ابعاد مختلف حیات از دست مایه‌ای اصلی میان ستاره‌ای هستند، هرچند که جزییات داستانی فیلم فاش نشده است. نولان در نوشتن فیلم‌نامه، ایده‌ای از خودش را با فیلم‌نامه‌ای از برادر و همکار معمولش جاناتان نولان که درسال 2007 برای کمپانی پارامونت نوشته شده بود  درآمیخت. بازیگرانی مثل متیومک کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین، بیل اروین، الن برستین و مایکل کین در فیلم بازی می‌کنند. کمپانی برادران وارنر که فیلم‌های قبلی نولان را پخش کرده با کمپانی سازنده فیلم، پارامونت، که به طور سنتی رقیب آن است مذاکره کرد تا سهمی از فیلم میان ستاره‌ای را برای خودش بخرد. کمپانی لجندری پیکچرز هم که قبلا شریک برادران وارنر بود سهمی از فیلم را خرید و به این ترتیب این سه کمپانی به اتفاق سرمایه فیلم را تأمین کردند. فیلم‌برداری در سه ماه آخر سال 2013 در کانادا، جنوب ایسلند و نیز لس‌آنجلس انجام گرفت. فیلم قرار است در هفتم نوامبر 2014 به نمایش عمومی دربیاید و از اکنون یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سال قلمداد می‌شود.  

منبع: ماهنامه فیلم 

 
انتهای پیام/ اق
برچسب ها: سینما ، جهان ، کارگردان ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار