باتوجه به نقش کلیدی آزمایشگاه در تشخیص بیماری‌ها بایستی جایگاه ویژه‌ای برای آن تعریف شود که تعیین روز سی‌ام فروردین هر سال به عنوان روز آزمایشگاه درسالنامه شمسی می‌تواند این امر را تحقق کند.

دکتر نسرین شیخ متخصص بیوشیمی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سختی کار، پرمسئولیت بودن این شغل و کافی نبودن حقوق و مزایای کارکنان ایجاب می‌کند این شغل در بین مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد و همچنین در این راستا کاهش ساعات اداری، مدت زمان دوران خدمت و ارتقاء ضریب سختی کار ضروری است.  

وی افزود: طبق برنامه‌های استانداردسازی آزمایشگاه لازم است نظارت و ارزشیابی آزمایشگاه مکرر انجام گیرد. در بعضی از آزمایشگاه‌ها نظارت برجذب نیروهای متخصص آزمایشگاهی وجود ندارد و ممکن است سلیقه‌ای رفتار شود و از طرفی وظایف تکنسین، کارشناس ارشد در آزمایشگاه به درستی تعریف نشده است.  

وی عدم انطباق هزینه‌ها با درآمد آزمایشگاهها را باعث بسیاری از مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: نوسانات ارز و سوء استفاده بعضی از واردکنندگان سبب شده تا "کیت‌ها" و "تجهیزات پزشکی" با قیمت بالایی به دست آزمایشگاه برسد لذا در این مورد تشکیل کمیته‌های تخصصی و اقتصادی ضروری می‌باشد و هزینه‌های تعرفه مواد آزمایشگاهی افزایش یافته و از طرفی ثابت بودن تعرفه آزمایشگاه‌ها سبب بروز مشکلات اقتصادی شده است.  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار