سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: خشونت نیروهای امنیتی اسرائیل علیه مردم فلسطین طی سه سال گذشته تا حد جنایات جنگی افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی  اسکای نیوز عربی به نقل از سازمان عفو بین الملل گزارش داد: نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی طی سه سال اخیر در فلسطین اشغالی اعمال خشونت باری را مرتکب شده اند که برخی از آنها در حد جنایات جنگی در حق شهروندان فلسطینی در کرانه غربی به شمار می آید.

سازمان عفو بین الملل در جدید ترین گزارش خود عنوان کرده است: اقدامات خشونت بار اسرائیل هنگام متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان در کرانه غربی صورت گرفته است. نیروهای اسرائیلی مردم بی پناه از جمله کودکان را هدف قرار داده است. 

"عبد الرحیم الفارسی" گزارشگر اسکای نیوز در لندن گفت: چنین تصاویر خشونت باری سالها است بین فلسطینی ها و نیروهای امنیتی اسرائیل دیده نشده است و به نظر هم نمی رسد در کوتاه مدت این اقدامات پایان یابد اما گزارش جدید سازمان عفو بین الملل نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را متهم می کند که از سال دوهزار یازده تا کنون شهروندان فلسطینی را در تظاهرات مسالمت آمیز عامدانه هدف قرار می دهد. این در حالی است که نیروهای اسرائیلی پس از ارتکاب این جنایات از مجازات می گریزند. همچنین آنها از نیروهای غیر ضروری برای مقابله با فلسطینیان استفاده می کنند و از هیچ گونه اعمال ظالمانه و وحشیانه کوتاهی نمی کنند. 

وی افزود، دلایلی وجود دارد که نشان می دهد کشته ها عمدا به قتل رسیده اند این اقدامات وحشیانه به جنایات جنگی شباهت دارد. سمیر احمد یکی از شهروندان کشته شده در تظاهرات است.

عبد الرحیم الفارسی در ادامه گفت: گزارش سازمان عفو بین الملل اولین گزارشی نیست که سازمان های حقوقی درباره اوضاع مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی به آن دست یافته اند و مسلما آخرین گزارش هم نخواهد بود. اما سئوالی که مطرح است این است که اگر توصیه های آن عملی نشود فایده این گزارش ها چیست.

سازمان عفو بین الملل می گوید: گزارش اخیر بخشی از برنامه تکمیلی فشار علیه فلسطینیان است. صلاح حجازی مسئول تبلیغات سازمان عفو بین الملل در گفتگو با اسکای گفت: اقدامی که ما در اینجا انجام می دهیم علاوه بر مستند سازی، فشار آوردن بر اسرائیل از طرف سازمان های وابسته به عفو بین الملل و یا از طریق ارسال نامه و تماس با رسانه ها برای نشان دادن تجاوزات اسرائیل، همچنین از طریق برقراری ارتباط با دولت هایی که به این کشور نزدیک هستند از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی است. گزارشگر اسکای نیوز در ادامه گفت: اما در مقابل تل آویو تاکید می کند، ما فقط برای امنیت خود دفاع می کنیم و دفاع ما مانع اقدامات فلسطینی ها در دست یافتن به استقلال نمی باشد.

مدیر برنامه خاورمیانه سازمان عفو بین الملل هم گفت: نظامیان ارتش اسرائیل غیرنظامیان فلسطینی را به قتل می رسانند.

فیلیپ لوتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از تل آویو درباره ادامه جرایم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تاکید گزارش سازمان عفو بین الملل بر تشدید سرکوبگری های این رژیم علیه فلسطینیان گفت: سازمان عفو بین الملل برای تهیه این گزارش هجده ماه فعالیت کرد و مطالعات گسترده ای داشت. ما سفرهای متعددی به کرانه باختری رود اردن داشتیم و با شاهدان عینی گفتگو کردیم و در برخی از موارد تصاویر ویدئویی کشتار فلسطینیان را به دست آوردیم و در این زمینه گزارش پزشکان نیز وجود دارد. این گزارش ها را تحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نیروهای اسرائیل غیر نظامیان فلسطینی را در کرانه باختری بدون هیچ دلیلی به قتل می رسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار