فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این استان طی یک عملیات غافلگیر‌کننده توانستند از کارگاه غیرمجاز خانگی تاکسیدرمی جانوران وحشی یک متخلف، تعداد 22 گونه جانوری کشف و ضبط کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 
غلامرضا فریفته جهان‌تیغ گفت : در پی گزارش مردمی مبنی بر خرید و فروش و تاکسیدرمی گونه‌های جانوری توسط شخصی در یک کارگاه خانگی در شهر قزوین، بررسی‌های اولیه درباره صحت و سقم موضوع انجام و پس از تأیید صحت گزارش اقدامات قضایی مربوطه در این راستا صورت گرفت.
 
 
 جهان‌تیغ اضافه کرد: پس از اخذ مجوز قضایی نیروهای یگان حفاظت اداره کل با کمک نیروی انتظامی وارد منزل مسکونی این شخص شده و در بازرسی از منزل فرد مورد نظر موفق شدند تعداد 22 گونه پرنده، پستاندار و خزنده تاکسیدرمی شده را کشف و ضبط کردند.
 
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن اشاره به کارگاه خانگی این فرد که به صورت غیرقانونی اقدام به تاکسیدرمی جانوران وحشی می‌کرده است، تصریح کرد: از این کارگاه خانگی تعداد 22 گونه جانوری شامل یک بهله عقاب امپریال، 3 بهله دلیجه، 3 بهله شاه بوف، یک بهله سارگپه جنگلی، یک سر خاپشت اروپایی، یک سر خارپشت گوش بلند، یک سر زرده بر، یک سر سنجاب، یک عدد آفتاب پرست، یک قطعه جی‌جاق، 2 قطعه سبزه قبا، یک قطعه سنگ چشم، یک قطعه سارصورتی، یک قطعه ابیا، یک قطعه کبک معمولی، یک قطعه دارکوب، یک قطعه سهره طلایی کشف و ضبط شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین عنوان کرد: پنج گونه جانوری شامل عقاب امپریال، شاه بوف، سارگپه جنگلی، دلیجه و سارصورتی جزو گونه‌های حمایت شده و در لیست سایتیس (کنوانسیون منع تجارت گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض) هستند. -/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.