کمیسیون اروپا روز پنجشنبه پایان فوری خشونت‌ها را در ونزوئلا خواستار شد و در مورد زندانی شدن دانشجویان معترض و مخالفان "نیکلاس مادورو" رییس جمهور ونزوئلا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آلگیرداس سمتا"نماینده کمیسیون اروپا از خشونت‌ها و حوادث هفته‌های اخیر در ونزوئلا ابراز تاسف کرد و در این خصوص گفت: ما هرگونه اقدام خشونت آمیز و عدم تسامح را از سوی هر گروهی که باشد محکوم می کنیم. این خشونت ها باید فوری متوف شود.

 وی همچنین یادآور شد از آغاز جریان اعتراضی در ونزوئلا در سه هفته پیش تا کنون دست کم سیزده نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شده اند.

سمتا تصریح کرد : کمیسیون اروپا  تعهد مادورو در خصوص عدم تحمل خشونت از سوی هواداران اش و یا نیروهای امنیتی را مثبت تلقی می کند. امیدواریم سخنان مادورو به عمل تبدیل شود.

سمتا در جمع نمایندگان پارلمان اروپا همچنین در مورد بازداشت دانشجویان و رهبران سیاسی به ویژه "لئوپولدو لوپز "مخالف افراطی ونزوئلا گفت: کسی نباید به خاطر بهره مندی از آزادی بیان ،‌ ابراز عقیده و یا تجمع زندانی شود. پارلمان اروپا در بیانیه ای آزادی فوری بازداشت شدگان را خواستار شد.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین با بی اساس خواندن اتهامات و حکم بازداشت برای مخالفان ونزوئلایی ،‌ اعلام کردند : مقامات یک کشور نباید از دستگاه قضایی به عنوان ابزاری برای اذیت و آزار و سرکوب سیاسی مخالفان دموکراتیک استفاده کنند. همچنین رسانه های ونزوئلایی قربانی سانسور و ارعاب هستند و بسیاری از خبرنگاران زندانی شده اند.

پارلمان اروپا از مسئولان ونزوئلایی خواست فوری گروه‌های مسلح هوادار دولت را خلع سلاح و منحل کنند و به مصونیت این افراد پایان دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار