مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ گفت:‌ جانبازان و ایثارگران پای امام حسین(ع) ایستادند و استقامت کردند و کسانی که از بازماندگان جنگ تحمیلی هستند و گرد جبهه‌ها را بر دوش دارند از ولی‌نعمتان این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‎والمسلمین گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در سی‌امین سالگرد شهید سردار اسلام حاج ابوعلی خجسته‌منش گفت: شهادت‌طلبی پدیده‌ای است که در پرتو سه عنصر بوجود می‌آید که اگر این سه عنصر نباشد شهادت شکل نمی‌گیرد.  
 
وی با اشاره به سه عنصر لازم برای رسیدن به شهادت بیان داشت: داشتن علم به جایگاه معنوی نسبت به مرگ و حیات و اینکه شهادت اوج معرفت به معاد است و آگاه بودن به ماهیت وفات و تولد  و همچنین داشتن روح آزاد و آزادگی؛ اگر روح آزاد باشد دستیابی به شهادت موثر است.  
 
حجت‌الاسلام‎والمسلمین گواهی  اظهارداشت: داشتن دیدگاه ویژه به شهادت، یعنی انس و خو گرفتن به شهادت سومین عنصر لازم برای دستیابی به شهادت است.  
 
وی در خصوص ویژگی‌های شهید ابوعلی خجسته‌منش گفت: وی عماد مغنیه شرق تهران بود و به عنصر ولایت فقیه پایبند بود و در وصیت‌نامه خویش به فرزندانش گفته بود که اگر دست از ولایت فقیه بکشید از شما راضی نخواهم بود و هرچه تلاش کردند مانع از رفتن وی به جبهه‌ها شوند نتوانستند.  
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله ادامه داد: در عالم فیضی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد که این شهادت همراه با شناخت است؛ شهادت یعنی پشت پا زدن به تمام تعلقات دنیایی و کسانی که با مظاهر دنیایی انس بگیرند رودررویی با مرگ و حتی شهادت برای آنها بسیار سخت خواهد بود. 
 
حجت‌الاسلام‏والمسلمین گواهی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای ما، جانبازان و ایثارگران پای امام حسین(ع) ایستادند و استقامت کردند و کسانی که از بازماندگان جنگ تحمیلی هستند و گرد جبهه‌ها را بر دوش دارند از ولی‌نعمتان این کشور هستند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: گواهی ، شهادت ، مغنیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار