صدر اعظم آلمان در پارلمان انگلیس بر همکاری کشورهای اروپایی برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،" آنگلا مرکل" گفت کشورهای اتحادیه اروپا باید در برابر افراطی‌گری که هنوز در اروپا وجود دارد بایستند.

 ما باید با همه اشکال خشونت و تروریسم مبارزه کنیم. ما باید برای صلح و حکومت قانون در کشور خود و دیگر کشورهای جهان تلاش کنیم. ما همچنین باید به کشورهای دیگر در برقراری صلح و امنیت در منطقه خود کمک کنیم.

 ما باید به آنها کمک کنیم مناقشات خود را مسالمت آمیز حل کنند. انگلیس و آلمان برای رسیدن به این هدف همکاری نزدیکی دارند. دو طرف دوش به دوش هم مسئولیتهای مهمی در مناطق پرتنش و حساس جهان از جمله افغانستان،شاخ آفریقا، مالی و بالکان دارند. ما متحد یکدیگر در ناتو هستیم.

 ما برای همکاری بیشتر در چارچوب ناتو و سیاستهای امنیتی و دفاعی اروپا کار می‌کنیم. با وجود اختلاف نظرهایی که همیشه وجود داشته و هنوز هم میان ما و دوستانمان در دو سوی اقیانوس اطلس وجود دارد، ما، آمریکا و اروپا شراکت بسیار خوبی با یکدیگر داریم.

همچنین شایان ذکر است "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هنگام سخنرانی در پارلمان انگلیس به قربانیان این کشور در جنگ جهانی اول و دوم ادای احترام کرد.

صدر اعظم آلمان گفت امسال که به ویژه با صدمین سالگرد جنگ جهانی اول توام شده است، زمان یادآوری یاد و خاطره جان باختگان، قربانیان و درد و رنجی است که به مردم این کشور در دو جنگ جهانی اول و دوم توسط آلمان بر انگلیس تحمیل شده است.

مرکل افزود : من به عنوان صدر اعظم آلمان در مقابل قربانیان این دو جنگ مهیب و ترسناک سر تعظیم فرود می‌آورم. 
مرکل همچنین تاکید کرد که وی به ویژه برای جنگجویان مقاومت انگلیس احترام زیادی قائل است.

مرکل همچنین یادآوری کرد : در صورتی که ملت شما با شجاعت مقاومت نمی‌کرد معلوم نبود که امروز چه بلایی بر سر اروپا می‌آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار