فرحناز یوسفی از دغدغه‌های این روزهای نشر و حمایت از نو قلمان می‌گوید.

 "فرحناز یوسفی" نویسنده و ناشر پرستوی سپید در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با توجه به شرایط موجود اقتصادی، گرانی کاغذ، بالا رفتن قیمت کتاب، بیشتر ناشران کتاب‌های نویسندگان نام آشنا را چاپ می‌کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه کتاب از سبد خرید بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است و خریداران کتاب نیز بیشتر تمایل به خرید کتابی با نام نویسنده نام آشنا دارند.
 
این ناشر در خصوص ناشران خصوصی عنوان کرد: بازار نشر، پس از قطع سهمیه کاغذ ناشران خصوصی و گرانی سرسام آور کاغذ باعث شد، به جز ناشران قدیمی، بسیاری از ناشران نو پا عرصه را خالی کردند و قادر به ادامه‌ی این حرفه نشدند.
 
یوسفی ادامه داد: نگرانی یک نویسنده به علت پول کاغذ و هزینه چاپ و نشر، چهره خوبی برای ادبیات کشور ندارد و ناشران دولتی باید به یقین با در نظر گرفتن راه‌کارهایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش خوبی در بهبود وضعیت چاپ و نشر کتاب‌ اولی‌ها داشته باشند.
 
وی در مورد بها دادن به کتاب اولی‌ها بیان کرد: همه آثار مفید، ارزش چاپ دارند. من نو قلمان با استعدادی را می‌شناسم که با اولین کتاب خود به جوایز ادبی نیز دست پیدا کردند. از نمونه‌ی آثار این انتشارات، کتاب "فرض می‌کنم که هستم" نوشته‌ی "محبوبه‌ جعفر قلی" است که به مرحله نیمه نهایی جایزه گام اول رسید که البته در مرحله نهایی برگزیده‌ای نداشت.
 
یوسفی خاطرنشان کرد: تا کنون در حد توانم با نو قلمان همکاری داشته و خواهم داشت. در فضای مجازی توانسته‌ام تعداد بسیار زیادی از دوستان فرهیخته و نو قلم را گردهم آورده و دست کم محیطی برای شناساندن آن‌ها آماده کنم.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب زاهدی
۱۲:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
من یک نویسنده هستم ودوست دارم با انتشارات شما همکاری داشته باشم
آخرین اخبار