کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حضور ادینهو به عنوان ملی پوش ایرانی موجب بی‌رغبتی بازیکنان جوان ما می شود و حس خودباوری را در روحیه‌شان ضعیف می‌کند.

  اردشیر پورنعمت کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیمهای کشورمان در جام باشگاههای آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید گفت به طور کلی به لحاظ نتیجه‌ای خوب نیستند هفته اول رقابتها نتیجه خوبی کسب نکرده‌ایم، امیدوارم در هفته‌های آتی جبران شود.
 
وی در ادامه افزود: ما در هفته اول یک مساوی، دو باخت و یک برد را کسب کردیم که برای روز نخست نتیجه راضی‌کننده‌ای نیست.
 
پورنعمت به برد تراکتورسازی اشاره و عنوان کرد: اگرچه تراکتورسازی بازی را ده نفره برد اما نمی‌توان گفت که تراکتورسازی عملکرد خوبی در بازی با الاتحاد داشته است و نباید مغرور شد زیرا هنوز چیزی به پایان نرسیده است نه تیمی حذف شده و نه تیمی صعود کرده است در واقع بزرگترین امتیاز تراکتور تماشاگران است که باید قدرشان را دانست.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان با تشریح باخت دو تیم سپاهان و استقلال تهران تصریح کرد: ما متاسفانه آمادگی لازم را برای حضور در این جام را نداشتیم، طبیعی است که کشورهای رقیب با آمادگی و آرامش کافی پا به این جام گذاشته‌ بودند در واقع کشورهایی که در جام جهانی حضور نداشتند پرقدرت‌تر وارد این مسابقات شده بودند و در مورد باخت این دو تیم هم باید متذکر شوم مشکلات داخلی، نداشتن تجربه بین‌المللی از علت باخت تیم‌های ما است.
 
وی به راهکار معضل باخت تیمهای کشورمان در مسابقات بین‌المللی پرداخت و اشاره کرد: این نکته به وظایف سرپرست تیمها و کادر مدیریتی برمی‌گردد که از تیم مراقبت کنند و حفاظت لازم را از تیم به عمل آورند،‌ اخبار درستی را در خصوص شناخت از حریفان به سرمربیان ارائه دهند، تحرکات حریفان را ارزیابی کنند که به طور قطع کار یک گروه بزرگ است و باید گفت یک تیم پشت تیم دیگر است که تیم دوم یا پیشتیبان تیم اول که وظیفه موفقیت در زمین است را حمایت می‌کند اگر این نکته در تیمهای کشورمان عملی شود چیزی از بقیه باشگاههای خارجی کم نداریم.
 
پورنعمت درباره کشورهای عربی و نوع فوتبال این کشورها در مقابله با کشورمان ادامه داد: به نظر من خیلی با ما تفاوتی ندارند به طور قطع فوتبال ما از کشورهای عربی بهتر است فقط یک مزیتی که آنها بر ما برتری دارند کارهای بیرون زمین آنها اعم از تدارکات بودجه و انتخاب مربی و بازیکن در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از ما بهتر است.
 
کارشناس فوتبال کشورمان به باشگاههای چین اشاره و تاکید کرد: از دید من چینی‌ها با آمادگی خوبی وارد این بازیها شده‌اند در واقع باید گفت چین این بازیها را جدی‌تر گرفته است این نکته را با توجه به برد گوانجوی چین که در هفته اول رقابت‌ها بدست آورد می‌توان پی برد، در واقع چینی‌ها با جدی گرفتن و آمادگی در این مسابقات می‌خواهند خود را دوباره خود به سطح اول فوبتال آسیا برگردند. 

وی سپس با اشاره به قبول تابعیت ایرانی بودن از سوی لوسینانو ادینهو بازیکن برزیلی تیم کرمان اظهار داشت: این که ادینهو قسط ایرانی شدن را دارد بسیار خوب است اما باید نیت و انگیزه وی هم بررسی کرد اگر نیتش از ایرانی شدن حضور مستقیم در تیم ملی و مطرح شدن درجام جهانی باشد هیچ فرقی با کشور قطر و سایر کشورهای عربی نداریم. 
 
پورنعمت افزود: من موافق نظر پیشکسوت‌ها هستم ولی توهین کردن به وی یا اینکه حضورش به عنوان ایرانی توهینبه ملت ایران است را نمی‌پذیرم، در واقع باید پذیرفت جهان امروز جهان نزدیک شدن است ومن حاضر خوری را نمی پذیرم همین که کی‌روش به وی گفته حاضری در تیم ملی بازی کنی و اوهم جواب مثبت داده این اتفاق به هیچ وجه به نفع فوتبال ما نیست. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان اذعان کرد: صرف اینکه ادینهو چهار شوت خوب زده است ویا دو گل به ثمر رسانده و یا در لیگ ما درخشان ظاهر شده نمی‌تواند ملاک ایرانی شدن و حضور بلافاصله‌ای وی در تیم ملی باشد و اگر چنین باشد عواقب خطرناکی دارد.

وی عنوان کرد: شاید حضور بازیکنان در یک مقطع برایمان مفید باشد و بتوانیم در جام‌های پیش رو موفق باشیم اما درکل استراتژی با شکست رو به رو می‌شود، البته ما از ایرانی بودن وی استقبال می‌کنیم اما همین که ایرانی شد و به تیم ملی چشم داشته باشد کار مناسبی نیست زیرا هدف او از ایرانی بودن این است که قیمت خود را بالا ببرد.

پورنعمت در ادامه گفت: مسئولان به جای پرداختن به مسئله ادینهو روی فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کنند به فکر تاسیس آکادمی باشند برای بازیکنان کم سن‌ و سال‌ فوتبال هزینه کنند و به فکر تربیت مربی باشند واینکه به فکر آوردن ادینهو باشند کار درست ومنطقی نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: امیدوارم هیچ وقت مسئله‌ی حضور ادینهو در تیم ملی باب نشود زیرا باعث بی انگیزگی دربازیکنان و استعداهای جوان ما خواهد شد، به نظر من با پرداختن به این مسئله جوانان خودباوری خود را از دست می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان با هدف گذاری به فکر بارور کردن استعدادهای کشورمان باشند و فوتبال ملی را ترویج دهند زیرا ورود بازیکنان خارجی شاید در مقاطعی خوب باشد اما باید پذیرفت این بازیکنان شناسنامه‌ای ایرانی می‌شوند اما به هیچ وجه دلشان با ایران نیست و به دور از منطق است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پورنعمت ، ادینهو ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
اقای پور نعمت اشتباه میکتید
بازیکنان لیگ ایران انصافا کدومش بازیش شبیه ادین هستش
فکر میکنم بازیکنان لایق چه داخل چه خارج لیگ دعوت شدن
واسه ما ایرانیا ملاک حضور مقتدر هستش
قبول کنید همین بازیکنان مطرح که درامد انچنانی میگیرن جلو چند تیم حاشیه خلیج فارس کارایی خوبی نداشتن
اینا انتقاد نیست واقعیته که باید چشمارو باز کردو دید
آخرین اخبار