برخلاف بسیاری از تصورات، مصرف آسپرین‌ تاثیر قابل ملاحظه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی ندارد و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جدی نیز به همراه داشته باشد.

 محمد صادق بهاری‌ متخصص داروشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : بیماری‌های قلبی و عروقی  شیوع و بروز زیادی در بین افراد جامعه دارند که پیشگیری از آن بسیار ضروری است.
 
وی با اشاره به برخی از اقدامات برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که با مصرف زیاد دارو‌هایی نظیر آسپرین می‌توان جلوی بیماری‌های قلبی را گرفت که این تصور نادرست است.
 
بهاری تاکید کرد:  بر خلاف بسیاری از تصورات ، مصرف آسپرین تاثیر قابل ملاحظه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های  قلبی و عروقی ندارد و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جدی نیز به همراه داشته باشد.

وی گفت: بر اساس برخی از مطالعات، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه در درجات شدید این بیماری‌ها، نباید برای جلوگیری از عوارض بیماری خود و پیشگیری از حملات قلبی اقدام به مصرف آسپرین کنند.

بهاری با اشاره به اینکه مصرف بیش از اندازه آسپرین در مبتلایان به بیماری‌های مزمن می‌توانند موجب خونریزی‌‌های داخلی شود، یاد آور شد: در واقع اغلب مطالعات نشان می‌دهند که برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی وعروقی و یا جلوگیری از تشدید بیماری و کاهش خطر ناتوانی و مرگ و میر، بايد از راهکار‌های منطقی و موثر تری استفاده کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: ورزش منظم و تحرک بدنی مناسب، پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از مصرف چربی زیاد و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن ، از راهکار‌های اصلی پیشگیری از بیماریهایی نظیر بیماری‌ها و نارسایی ها قلبی وعروقی است.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، قلبی ، آسپرین ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار