یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن تابع شرایط کل اقتصاد است گفت: با توجه به اینکه سیاست‌های اعمال شده تاکنون نتوانسته بر بازار تأثیر چندانی داشته باشد به نظر می‌رسد شرایط رکود در سال آینده هم در بازار مسکن ادامه بیابد.

جمشید عدالتیان در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:‌ سیاست‌هایی که معمولا در بخش مسکن اتخاذ می‌شود متوجه اقشار کم‌درآمد و مربوط به خانه‌های ارزان‌قیمت است اما به طور کلی مسکن در شهرهای بزرگ همچنان قیمت‌های خود را حفظ می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که با کاهش قیمت روبرو باشیم.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد امسال هم مانند سال‌های گذشته، قیمت مسکن با توجه به تورم، کمی افزایش قیمت هم داشته باشد ولی با توجه به اینکه دولت سیاست انقباضی را پیش گرفته است،‌ احتمالا رکود در بازار مسکن همچنان ادامه می‌یابد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در بازار مسکن حتی اگر شاهد افزایش قیمت هم باشیم باز رکود ادامه می‌یابد چراکه بودجه مردم برای خرید مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ با توجه به قیمت کافی نیست و میزان وام افزایش یافته هم تأثیر چندانی در قدرت خرید با توجه به قیمت‌های بالای مسکن ندارد و باید دید کسانی که مسکن خود را تبدیل به احسن می‌کنند می‌توانند بازار را فعال کنند یا خیر؟

وی در ادامه اظهار داشت: با وجودی که رکود ادامه دارد قیمت‌های خود را پایین بیاورند و معمولا می‌دانند بعد از چند سالی رکود،‌ افزایش زیادی در بازار مسکن اتفاق می‌افتد بنابراین مالکان ترجیح می‌دهند منتظر شوند تا در آینده به سود مورد نظر خود برسند بنابراین نه تنها قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند، شاید حتی با وجود تورم، قیمت‌ها را افزایش هم بدهند.

عدالتیان در پایان خاطرنشان کرد: در واقع قیمت‌ها و رکود در بازار مسکن تابع شرایط اقتصادی جامعه است و با شروع رونق و کاهش تورم در کل اقتصاد، بازار مسکن هم از این شرایط خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، قیمت ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار