مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید محصول مرغوب و با کیفیت را باید از باغ های کشاورزی شروع کرد تا صادر کنندگان نیز موفق تَر عمل کنند.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: یک بسته بندی شکیل و کارآمد

می تواند نبض بازار جهانی را در دست بگیرد، محصولی که با هزینه و رنج بسیار در کشور تولید می شود باید بسته بندی مطلوب و جذابی داشته باشد تا به مقصد برسد و در بازارهای جهانی شهرت کسب کند.

وی یادآور شد: کمبود نقدینگی، عدم وجود صنایع تبدیلی را از مشکلات کشاورزان بدانیم.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر کشاورز مطلع باشد محصولی بی‌نقص و سالم تولید می‌کند و این امر به طور قطع باعث ارتقای کیفیت خشکبار ایران که خواهان فراوانی در اقصی‌نقاط کشور دارد، می‌شود.

وی افزود: بسته بندی محصولات راز طلایی رشد صادرات غیرنفتی محسوب می شود وعمده محصولات کشاورزی به دلیل نامطلوب بودن فرآوری و بسته بندی نه تنها با عرضه فلّه ای ارزآوری شان کاهش یافته بلکه روز به روز جایگاه صادراتی خود را در بازارهای جهانی از دست می دهند.

برنو تاکید کرد: امروزه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی یک ضرورت به شمار می‌آید، زیرا صادرات‌ کالاها درآمدهای ارزی را افزایش می‌دهد و در نتیجه اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی را که‌ متضمن هزینه‌های ارزی است، امکان‌پذیر می‌سازد و همچنین اشتغال را نیز در کشور افزایش‌ می‌دهد./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، محصول ، مرغوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.