خوآن ماتا با انتقال 45 میلیون پوندی‌اش از چلسی به منچستریونایتد در صدر نقل و انتقالات مهم فوتبال اروپا در فصل زمستان قرار گرفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  هفته‌ها از این انتقال پر سر و صدا می‌گذرد و شاید ماتا در این مدت بخوبی متوجه شده باشد حضور در من‌یونایتد چه چالش بزرگی برای دوران فوتبالی اوست. این ملی‌پوش اسپانیایی اما بسرعت در ترکیب پرافتخارترین تیم انگلیسی درخشید، هر چند منچستر بدون فرگوسن در این فصل روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد. ماتا در کنار دغدغه‌های مربوط به منچستریونایتد، جام‌جهانی 2014 را نیز پیش روی خود می‌بیند.

اکنون در منچستریونایتد چه احساسی دارید؟

اینجا خیلی خوشحالم، هم‌تیمی‌های جدید و مربی جدید و البته تمرین‌کردن برای یک تیم جدید. منچستریونایتد باشگاه بزرگی است و من از بودن در اینجا خیلی احساس غرور و افتخار می‌کنم.

وقتی از علاقه‌مندی منچستریونایتد نسبت به خودتان مطلع شدید، بلافاصله تصمیم گرفتید؟

من خیلی در این باره فکر کردم. به تیمی فکر کردم که جام‌های متعددی برده و تاریخ باشکوهی در فوتبال انگلیس دارد. خیلی هیجان‌انگیز است که بدانی باشگاه بزرگی مثل منچستریونایتد تو را می‌خواهد.

بازیکنان زیادی به منچستر آمده‌اند و شما از این لحاظ که یکی از گران‌ترین‌ها بوده‌اید، متمایز هستید. این روی شما فشار وارد نمی‌کند؟

می‌دانم با قرارداد سنگینی به منچستر آمده‌ام، اما مطمئنم همه چیز خوب پیش می‌رود. من همیشه نهایت سعی و تلاشم را می‌کنم. تیم و مربیان منچستر خیلی خوب هستند و تماشاگران نیز باورنکردنی. ما همه چیز را در اختیار داریم و به همین دلیل فشار کمتری را روی خودم احساس می‌کنم.

در دو سال گذشته یکی از ستاره‌های چلسی بوده‌اید. چرا چلسی راضی شد ستاره‌اش را به یکی از رقیبان سرسختش یعنی منچستریونایتد واگذار کند؟

صادقانه بگویم خودم هم متعجب شدم. من در چلسی دوران خوشی داشتم و آنجا همه چیز برایم مهیا بود. با کمک هم‌تیمی‌ها و هواداران دو سال خوب را در این باشگاه پشت سر گذاشتم. البته در شش ماه آخر حضور در چلسی دوران سختی را تحمل کردم و مثل همیشه نبودم. به هر حال من همیشه به تیم سابقم احترام می‌گذارم.

به نظر می‌آید در این چند هفته دیوید دخه آ (دروازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد) بیش از همه بازیکنان به شما کمک کرده باشد که خود را با محیط وفق دهید.

بله همین‌طور است، دیوید اولین کسی بود که از من استقبال کرد. خیلی خوشحالم اینجا دخه‌آ در کنار من است. اگر او نبود من در مدت طولانی‌تری خودم را با تیم جدیدم انطباق می‌دادم.

بازی در کنار بازیکنانی نظیر وین رونی، رابین فان پرسی و عدنان یانوزای را در این مدت چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای بازیکنی نظیر من که گل زدن و گل ساختن را دوست دارد و سعی می‌کند بازیکن خلاقی هم باشد، بازی‌کردن در بین چنین بازیکنانی واقعا شگفت‌انگیز است. رونی، فان پرسی، والنسیا، چیچاریتو، ولبک و... بازیکنان بسیار خوبی هستند که من در کنار آنها بهترین بازی‌هایم را به نمایش می‌گذارم.

بهترین پست در منچستریونایتد برای شما کدام است؟

اول از هر چیزی می‌خواهم بازی کنم. بعد از آن فکر می‌کنم می‌توانم در سه پست مختلف پشت مهاجمان به میدان بروم. زمانی که به چلسی پیوستم سمت چپ بازی می‌کردم، این فصل من در سمت راست هستم، اما بهترین دوره فوتبالی من مربوط به فصل گذشته است که من پشت سر مهاجمان قرار می‌گرفتم. البته برایم اهمیتی ندارد در کدام از این سه پست بازی کنم.

پیش از این موفقیت‌های قابل توجهی در فوتبال باشگاهی به دست آورده بودید، با توجه به شرایط کنونی منچستریونایتد فکر می‌کنید چه چیزی اینجا در انتظار شما باشد؟

دوست دارم با منچستر یونایتد لیگ برتر را فتح کنم. این برای هر بازیکنی موفقیتی ویژه است. اعتقاد دارم در باشگاهی مثل منچستریونایتد می‌توان به هر چیزی رسید. سعی می‌کنم بهترین عملکردم را ارائه بدهم. من هنوز جوانم و از این لحاظ خیلی خوشحالم که تا امروز موفقیت‌ها و افتخاراتی به دست آورده‌ام، اما من جام‌های بیشتری می‌خواهم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار