رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت در برخی زمینه ها نظیر خروج دام و جلب مشارکت مردمی هنوز در کلاس اول هستیم.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ؛ خداکرم جلالی عصر دیروز در آیین معارفه معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در چالوس دانش و فناوری را در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها مهم دانست و از مسوولان منابع طبیعی خواست از آرای کارشناسان درون و برون سازمان جنگل ها و مراتع بخوبی استفاده و با آنان مشورت کنند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، مدیریت بهینه منابع طبیعی را ضامن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر نتوانیم منابع طبیعی را به خوبی مدیریت کنیم در اقتصاد مقاومتی موفق نمی شویم.

جلالی تصریح کرد مشکلاتی همچون کاهش آب دریاچه ارومیه و خشک شدن زاینده رود و افت 10 میلیارد متر مکعبی آب های زیرزمینی نتیجه کم توجهی به منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت : اگر اقدامات لازم در بخش آبخیزداری و آبخوان داری و تعادل بخشی آب های زیرزمینی انجام نشود خاک بخش وسیعی از دشت های کشور شور می شود.

جلالی تاکید کرد : برخی برآوردها نشان می دهد به دلیل رعایت نشدن اصول علمی، حدود یک میلیون هکتار از زمین های کشور دچار نشست زمین شده است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی باید به توازن استفاده از منابع طبیعی توجه شود، گفت: در غیر این صورت در کشاورزی و صنعت دچار مشکلات زیادی می شویم.

وی افزود : صرف انجام دادن فعالیت های مفید کافی نیست بلکه باید به اولویت ها توجه کنیم و کارهای لازم تر را زودتر انجام دهیم.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : وضعیت فعلی بهره برداران در جنگل های هیرکانی که میراث طبیعی جهان است در مجموع رضایت بخش نیست و با حالت مطلوب فاصله داریم و باید با سوء استفاده ها برخورد شود.وی نیروی انسانی را بخش بسیار مهم سازمان جنگل ها و مراتع برشمرد و افزود: در هشت - نه سال اخیر تعداد نیروی انسانی در این سازمان کاهش زیادی داشته و ماشین ها نیز فرسوده شده است که باید کاستی ها برطرف شود.

در این مراسم با قدردانی از زحمات آقای علی اوسط منتظری، آقای بهزاد انگورج به سمت معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منصوب شد./س

/انتهای پیام

برچسب ها: طرح ، خروج ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.