بعد از ارائه ۱۵ مقاله و کارهای تحقیقاتی از سوی پژوهشگران و محققان کشور در حوزه کشاورزی ارگانیک، نخستین همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی در اردبیل بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در آیین اختتامیه این همایش که با حضور حداکثری محققان، متخصصین، اساتید، دانشجویان و کشاورزان در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تجلیل از کشاورزان نمونه و موفق در عرصه تولیدات و از گرد آورندگان 15 مقاله برتر به کار خود پایان داد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در این مراسم با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی از ملزومات توسعه و پیشرفت استان است گفت: استان اردبیل با دارا بودن شرایط آب و هوایی خاص و خاک مطلبوب و حاصلخیز میتواند در زمینه تولیدات و کیفیت محصولات یکی از استان های برتر در کشور باشد.

محمدباقر بهشتی اظهار داشت: امروزه کشاورزی ارگانیک و تبدیل تمام محصولات کشاورزی به محصولات ارگانیک یکی از نیازهای خاص و یکی از ملزومات کشور ایران است، کشاورزی ایران باید امروزه از حالت سنتی به سمت کشاورزی نوین با تولید محصول پاک و ارگانیک حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر نیروی انسانی خلاق و نخبه میتوان با کشورهای خارجی در امر تولید محصولات ارگانیک رقابت کرد افزود: کشور ایران و استان اردبیل یکی از مستعدترین ومناسب ترین شرایط را برای کشاورزی دارا میباشد، ولی در کنار این باید از تکنولوژی و دستگاه های به روز دنیا نیز استفاده شود.

در این مراسم از مقالات برتر با موضوعات کشاورزی ارگانیک - امنیت غذایی، چالش ها و فرصت های آن در کشور- الزامات استانداردهای ارگانیک برای تولید سیب زمینی ارگانیک - تغییرات ماده آلی خاک در سیستم های تناوبی متفاوت سیب زمینی - بررسی اثرات تنظیم کننده های رشد بر کشت مریستم ارقام مختلف سیب زمینی در شرایط آزمایشگاهی - اصول کلی تولید سیب زمینی ارگانیک - بررسی تاثیر استفاده از سطوح مختلف پودر سیب زمینی خام بر عملکرد جوجه های گوشتی - کشاورزی ارگانیک از منظر منابع اسلامی - نظام تولید ارگانیک و روند تغییر رویکردها در گیاه پزشکی - مدیریت حاصلخیزی خاک در کشاورزی ارگانیک با محوریت سیب زمینی - امنیت غذایی و کاربرد کودهای زیستی و شیمیایی و مروری بر بیماری های مهم سیب زمینی در شهرستان اردبیل تجلیل شد./س

  /

برچسب ها: اردبیل ، تجلیل ، مقالات ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.