مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت 8 هزار جلد کتاب گفتمان دینی در پاسخ به سوالات دانش‌آموزان چاپ شد و پنج جلد نیز در دست چاپ است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ؛ حجت‌الاسلام نوری‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران در بابل از اهمیت و تاثیر مثبت برگزاری جلسات گفتمان دینی در مدارس کشور از سوی سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: که طبق ارزیابی کشور، استان مازندران از استان‌های موفق در زمینه برگزاری این گفتمان‌ها بوده است

وی شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها، ارائه راهکارهای فرهنگی در مقابل جنگ نرم و تهدیدها فرهنگی، شناسایی نخبگان فرهنگی در جامعه را از مهم‌ترین رسالت تاثیرگذار رسانه‌ها برشمرد و ادامه داد: رسانه‌ها تیمی تبلیغی اثرگذار و حلقه ارتباطی بین سازمان تبلیغات و شبکه مردمی هستند که باید مروج فرهنگ دینی و انقلابی مطابق با اهداف نظام و شهدا باشند.

نوری‌زاده اذعان داشت: اگرچه سیاست فرهنگی، سیاست واحدی است ولی در حوزه عمل هر چه تعداد افراد در حوزه فرهنگی بیشتر باشد نتایج مثبت‌تری داریم.

وی تصریح کرد: دشمن با ابزارهای متفاوتی به جنگ با عقاید، جوانان و خانواده‌ها آمده و تنها راه مقابله با آن نیز برنامه‌ریزی درست و هوشیارانه است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات کشور اضافه کرد: اجرا بیش از 121 هزار گفتمان از سال 85 تا سال 91 در سراسر کشور درحوزه فرهنگی، عقیدتی و اخلاقی در مدارس متناسب با نیاز مخاطبان برای 12 میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور از اقدامات ارزنده در این حوزه است.

نوری‌زاده از اجرای طرح بانوی فرهیخته در کشور خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 75 نفر از زنان فرهیخته در کشور برای این طرح شناسایی شدند که تا سال 95 به هزار و 500 بانو می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این طرح نوپایی بوده که به مدت دوسال فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: این طرح به منظور شناسایی، ساماندهی، هدایت و حمایت از ایده‌ها و خلاقیت بانوان فرهیخته، نخبه و متعهد فرهنگی و معرفی آنها به جامعه به عنوان الگوهای موفق و بهره‌مندی از مشارکت ارزشمند آنان در بهبود وضعیت دختران دانش‌آموز و زنان جامعه اجرا می‌شود.

این مسئول افزود: تاکنون 80 هزار هیئت مذهبی در نظارت سازمان تبلیغات قرار دارند، برنامه اعزام مبلغ را در مناسبت‌های مختلف به عهده دارد و در بیش از 20 هزار مساجد سراسر کشور اجرا برنامه می‌کند.

وی تاسیس مدارس صدرا را از دیگر اقدامات فرهنگی مهم سازمان برشمرد و اظهار داشت: سازمان موفق به تاسیس 110 مدرسه صدرا در سراسر کشور در رشته معارف اسلامی شده که بیش از 10 هزار دانش‌آموز را در پوشش دارد./س

/انتهای پیام

برچسب ها: گفتمان ، دینی ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.