معاون مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت:29 هزار دهیاری مصوب در کل کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ؛ کریمی در چهارمین همایش بررسی فرصت‌های اقتصادی و توسعه‌ روستاهای استان مازندران در آمل با اعلام اینکه 29 هزار دهیاری مصوب در کل کشور وجود دارد، گفت در دهه نخست تشکیل دهیاری‌ها راه‌اندازی و شناساندن آن به دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار داشت.

معاون مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ادامه داد: 23 هزار روستا در کشور دارای جمعیت زیر 200 است که در برنامه کلان کشور این ویژگی موجب می‌شود نتوانیم در توزیع عادلانه اعتبارات موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها حلقه مفقوده در مدیریت روستاها به شمار می‌روند گفت: در دهه دوم راه‌اندازی دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی بلند مدت وزارت کشور در آغاز برنامه پنجم توسعه بر ارتقای جایگاه دهیاران در سطوح اجرایی است.

کریمی با تاکید بر اینکه ایجاد منظومه‌های روستایی در طرح‌های ملی و سیاست‌های کلان کشور دیده شده است، بیان داشت: با این منظومه‌ها می‌‌توان پوشش خدمات‌دهی به روستاها را افزایش داد و امکانات مسلما به صورت مجتمع هزینه کمتری دارد.

معاون مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه در آمدزایی برای دهیاری‌ها از دیگر برنامه‌های وزارت کشور برای این نهاد است، یادآور شد: تشکیل تعاونی‌های دهیاران در این زمینه می‌تواند موثر باشد به شرطی که تعاونی‌ها از قانون عدول نکنند و در برنامه‌ مالی نیز شفافیت داشته باشند./س

 

برچسب ها: دهیاری ، مصوب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.