مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، از شناسايي 31 هزار و 310 قطعه پرنده در تالاب هاي این استان خبر داد.

سعید یوسف پور با اشاره به اینکه در این سرشماری، 46 گونه پرنده مهاجر و بومی شناسایی شد افزود: تعداد پرندگان آبزی و کنار آبزی 50 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: این پرندگان از خانواده چنگر، کاکایی بزرگ و کوچک، خروس کولی، انواع اردک ها، آبچیلک، اگرت و حواصیل است.
یوسف پور افزود: همچنین پرندگان کمیاب از خانواده غواص گلو سرخ، فلامینگو، سیاه کل، درنا، کفکه نوک و غاز خاکستری به این تالاب ها مهاجرت کرده بودند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، به مهاجرت زود هنگام پرندگان از اواخر مهرماه به تالاب های این استان اشاره کرد و افزود: تا پایان آذرماه سال جاری، 125 هزار پرنده به تالاب های چغاخور و گندمان مهاجرت کرده بودند که با سرد شدن هوا و یخ زدن این تالاب ها این پرندگان به سمت جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس کوچ کردند.
هر ساله با شروع کوچ زمستانه از اواخر آذر ماه پرندگان مهاجر از سیبری، ترکیه و استان های شمالی برای زمستان گذرانی به تالاب های استان چهارمحال و بختیاری مهاجرت می کنند.
تالاب های بین المللی « چغاخور » و « گندمان »، و همچنین تالاب های « علی آباد » و « سولقان » در شهرستان بروجن، مهمترین زیستگاه پرندگان مهاجر است.
این 4 تالاب، از ضلع جنوبی شهرستان بروجن و در امتداد کوه کلار در رشته کوه های زاگرس، به طرف غرب استقرار یافته و از جمله تالاب های استان چهارمحال و بختیاری هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.