وزیر کشور گفت: وزارت کشور مصمم است تا در خصوص اقتصاد مقاومتی، به عنوان نماینده در استان‌ها از ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه‌ای استفاده کرده و معتقدم که همه استان‌ها توانایی مستقل بودن، خودکفایی و اداره خود را دارند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در مسجد جامع شهدای کن گفت: کشور ما با همه فراز و فرود‌ها، مشکلات و دشمنی‌ها به لطف خداوند و هدایت‌های مقام معظم رهبری اقتدار خاصی در منطقه دارد، چرا که با استقامت مردم عزیزمان چه در زمان جنگ و چه پس از آن، ابراهیم گونه در گلستان منطقه ایران نشستیم، در حالیکه همه کشورهای همسایه ما دچار درگیری و جنگ است و دخالت دولت‌های بیگانه در آن‌ها وجود دارد.   
 
وی ادامه داد: مقصد اول کشورهای غربی، ایران است، با این وجود آن‌ها نمی‌توانند کوچک‌ترین آسیبی به کشورمان وارد کنند و اکنون بعد از سال‌ها تحریم دور میز مذاکره نشسته‌اند و در خصوص ایران اظهار نظر می‌کنند.   
 
وزیر کشور ادامه داد: ما اهل منطق، قانون و صلح هستیم و اهل دخالت در یک منطقه و امور دیگران نیستیم.   
 
رحمانی فضلی اذعان کرد: رهبری عزیزمان فرمودند؛ «ما اعتمادی به غربی‌ها نداریم و ۳۶ سال است که ما با آن‌ها درگیر هستیم و همه روش‌ها را آزموده‌ایم و برای اینکه حجت را بر غربی‌ها تمام کنیم، مذاکرات را انجام دادیم و الحمدلله توانستیم از حقوق خود دفاع کرده و استقامت نشان دهیم و بقیه راه را هم خواهیم پیمود».   
 
وی افزود: در پی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی؛ نه فقط با شعار دادن، صحبت کردن و بیانیه دادن، بلکه با عمل به رهنمودهای معظم له باید تولید را تقویت، مصرف را بهینه و بهره وری را بالا ببریم.   
 
رحمانی فضلی گفت: پاشنه آشیل ما در مقابل دشمنان مسائل اقتصادی است، زیرا کشورمان دچار بیکاری و رشد اقتصادی پایین است و همه این‌ها به لطف خداوند و با عمل به فرامین مقام مظعم رهبری می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.   
 
وزیر کشور گفت: وزارت کشور مصمم است تا در این خصوص، به عنوان نماینده در استان‌ها از ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه‌ای استفاده کرده و معتقدم که همه استان‌ها توانایی مستقل بودن، خودکفایی و اداره خود را دارند.   
 
وی خاطرنشان کرد: ما بین ۱۰ تا ۱۲ استان داریم که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارند، ما بالا‌ترین سواحل مرزی را در منطقه داریم و به همین خاطر ما باید به استان‌ها کمک کنیم که از ظرفیت‌های خودشان در زمینه کشاورزی و صنایع استفاده کنند. همچنین امکانات بالایی در زمینه کشاورزی، صنعت و تولید داریم و همه استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و ما به دنبال محقق ساختن این ظرفیت‌ها هستیم.   
 
وزیر کشور ادامه داد: ما باید در یک مسیر اقتصادی بهتر از این‌ها گام برداریم، زیرا شرایط فعلی درشان ملت ما نیست. کشور ما در حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت دارد، در حالیکه کشور پهناوری مانند چین جمعیتی در حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ _ ۴۰۰ میلیون نفر دارد که بعضی از شهر‌ها و استانهای این کشور به اندازه کشور ماست، البته بدون آنکه نفت و منابع به اندازه کشور ما داشته باشند به پیشرفت‌های اخیر دست یافته‌اند، هرچند که ما درگیر جنگ و برخی مشکلات داخلی و خارجی بوده‌ایم.   
 
رحمانی فضلی افزود: دولت با شعار تدبیر و امید به میدان آمده. ما رهبری عظیم الشان قوی، مدیر و مدبر و با اراده داریم که هرچه داریم از رهنمودهای ایشان است و نسل جوان در بهترین شرایط کشورمان می‌تواند به قله‌های رفیع علم و دانش دست یابد و با پیشرفت شرایط علمی و دانشگاهی نباید چنین فرصتی را از دست بدهیم.   
 
وزیر کشور در پایان گفت: امیدوارم خداوند به ما کمک کند قدردان راه امام، خون شهدا و راه ائمه اطهار باشیم و به عنوان کشوری اسلامی عامل بسترساز ظهور امام زمان (عج) و شادی دل وی باشیم.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار