رژیم بحرین هزاران کارگر را به علت دیدگاه های سیاسی آنها اخراج کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین از اخراج هزاران نفر در این کشور از کارهایشان به علت درخواست حقوق سیاسی خود خبر داد.

موسی السید خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره گفت: واقعیت این است که مخالفان داخلی و خارجی بحرینی از اقدامات انتقام جویانه رژیم منامه در امان نماندند. علی سلمان در این باره گفت: کارگران و بحرینی های که در کشورهای همسایه مشغول به کار بودند، بنا به درخواست دولت بحرین از این کشورها اخراج و از کار بیکار شدند.

وی با راه اندازی کمپینی برای حمایت از کارگران اخراج شده در فضای مجازی گفت: رژیم بحرین با اتخاذ رویکرد خصمانه با ملت بحرین، سیاست استخدام نکردن مخالفان در وزارتخانه ها و شرکتهای دولتی را در پیش گرفته است.

وی افزود: اغلب مردم بحرین به علت نگاه خصمانه رژیم آل خلیفه از بیکاری رنج می برند، اما در عوض هفتاد و پنج درصد کارگران در این کشور خارجی هستند.

موسی السید در ادامه گزارش خاطرنشان کرد: کارگران اخراج شده بحرینی با همکاری دوازده اتحادیه کارگری بین المللی برای افشای اخراج هزاران کارگر بحرینی کمپین گسترده ای را به راه انداختند.

 با گذشت مدت زمان بسیار کمی از آغاز کمپین تبلیغات کارگران اخراج شده در فضای مجازی، پایگاه اینترنتی آنها یکی از پر بیننده ترین پایگاه های اجتماعی شد. کارگران اخراج شده بحرینی با استفاده فضای مجازی پیام هایی را به شخصیتهای بین المللی مانند کای رایدر رئیس سازمان بین المللی کار و شارون برو رئیس اتحادیه های بین المللی کار درباره اوضاعشان ارسال کردند.

کریم رضی معاون رئیس اتحادیه کارگران بحرین گفته است که شرکت هواپیمایی الخلیج به تازگی ماهر العریض رئیس اتحادیه مهمانداران این شرکت را به علت دیدگاه  های سیاسی او اخراج کرده است.

انتهای پیام / 
برچسب ها: اخراج ، کارگر ، بحرین ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار