شورای اروپا خواستار شفافيت مالی احزاب اوکراين

گروه مبارزه با فساد مالی شورای اروپا از اوکراین خواست تا تلاش‌های خود را در زمینه شفافیت مالی احزاب سیاسی افزایش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه مبارزه با فساد مالی شورای اروپا از اوکراین خواست تا تلاش‌های خود را در زمینه شفافیت مالی احزاب سیاسی افزایش دهد. این گروه همچنین تدابیری را که تاکنون علیه فساد مالی در اوکراین اتخاذ شده است ناکافی خواند.

گروه مبارزه با فساد مالی شورای اروپا در گزارشی اعلام کرد اوکراین سه توصیه از 16 توصیه این گروه را که سال 2011 مطرح کرد اجرا نکرده و یا به شکل ناکافی اجرا کرده است.

انتشار این گزارش چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که تظاهرکنندگان اقامتگاه تابستانی تحت محافظت شدید "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را که به نماد فساد در این کشور تبدیل شده است ، به تصرف خود در آوردند.

بنابر اعلام این گزارش ، هرچند پارلمان اوکراین سال 2011قانون جدیدی در خصوص انتخابات اوکراین تصویب کرد که به نوعی شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی را تقویت می‌کند، هنوز کارهای زیادی برای عملی کردن این توصیه ها باید انجام شود.

 بنابراعلام این گروه ،اوکراین باید با ادامه اصلاحاتی که پیش از آغاز شده است تا 30 ژوئن 2015 گزارش جدیدی به گروه مبارزه با فساد مالی شورای اروپا تسلیم کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار